بررسی مهم‌ترین محورهای روابط دوجانبه و منطقه‌ای در دیدار سران ایران و ارمنستان

سران ایران و ارمنستان در دیدار با یکدیگر راهکارهای گسترش روابط فی‌مابین و نیز توسعه روابط در چارچوب پیمان‌های منطقه‌ای را بررسی کردند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، مسعود پزشکیان در ادامه برنامه‌های سفر به روسیه، صبح روز پنجشنبه (سوم آبان) در دیدار با نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان با بیان اینکه ما تمرکز ویژه‌ای بر گسترش روابط با کشورهای همسایه داریم، گفت: ارمنستان دوست و همسایه خوب جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه ما از هر ایده‌ای برای ایجاد و تقویت اتحادیه‌های منطقه‌ای حمایت می‌کنیم، افزود: آنچه در بریکس دنبال می‌شود، مقابله و شکست دادن تمامیت‌خواهی و یکجانبه‌گرایی آمریکا و کشورهای غربی است که بی‌هیچ منطقی و فقط در چارچوب زورگویی و زیاده‌خواهی کشورهای دیگر را تهدید و تحریم می‌کنند.

نخست وزیر ارمنستان نیز در این دیدار، جمهوری اسلامی ایران را همسایه مهم و دوست صمیمی کشورش عنوان و اظهار کرد: ارمنستان تحت هر شرایطی به گسترش روابط حسنه خود با ایران ادامه خواهد داد و اولویت ما در سیاست‌های منطقه‌ای توسعه تعاملات با شماست.

نیکول پاشینیان گفت: کشورش علاقه‌مند به گسترش روابط اقتصادی و تجاری دوجانبه و منطقه‌ای در زمینه‌های مختلف به‌ویژه انرژی با ایران و دیگر کشورهای منطقه است.

کد خبر 647895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =