۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸
  • کد خبر: 648001
شمار دکل‌های حفاری آمریکا ثابت ماند

شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز از ثابت ماندن تعداد دکل‌های نفت و گاز طبیعی شرکت‌های حفاری آمریکا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت بیکرهیوز در گزارشی اعلام کرد تعداد دکل‌های فعال نفت و گاز طبیعی شرکت‌های انرژی آمریکا در هفته منتهی به ۲۵ اکتبر (جمعه، چهارم آبان) ثابت ماند، با این حال دکل‌های فعال در ایالت پنسیلوانیا به کمترین تعداد در ۱۷ سال گذشته رسید.

براساس گزارش روز جمعه این شرکت، تعداد دکل‌های نفت و گاز که نشانه‌ اولیه تولید در آینده به‌شمار می‌رود، در هفته منتهی به ۲۵ اکتبر بدون تغییر ۵۸۵ دستگاه بود.

به‌ گفته بیکرهیوز، مجموع تعداد دکل‌ها همچنان ۴۰ دستگاه یا ۶ درصد کمتر از مدت‌ مشابه سال گذشته میلادی است.

شمار دکل‌های نفتی آمریکا در هفته یادشده با دو عدد کاهش به ۴۸۰ دستگاه رسید. تعداد دکل‌های گازی این کشور هم با افزایش یک عددی به ۱۰۱ دستگاه رسید.

در همین حال شرکت‌های حفاری در ایالت پنسیلوانیا مجموع تعداد دکل‌های حفاری فعال خود را با یک عدد کاهش به ۱۲ دستگاه رساندند که پایین‌ترین تعداد از ژوئیه سال ۲۰۰۷ تاکنون به‌شمار می‌رود.

شمار دکل‌های حفاری فعال در مارسلوس، بزرگ‌ترین حوضه تولید گاز آمریکا در ایالت‌های پنسیلوانیا، ویرجینیای غربی و اوهایو، با یک عدد کاهش درمجموع به ۲۲ دستگاه رسید که پایین‌ترین تعداد از اوت ۲۰۱۶ تاکنون است.

شرکت‌های حفاری همچنین مجموع دکل‌های فعال را در خلیج مکزیک با دو دستگاه کاهش به ۱۴ دستگاه رساندند که پایین‌ترین تعداد از مارس ۲۰۲۳ تاکنون به‌شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش، مجموع تعداد دکل‌های حفاری نفت و گاز آمریکا پس از افزایش چهار دستگاه در ماه سپتامبر، دو دستگاه در ماه اکتبر کاهش یافته است.

تعداد دکل‌های حفاری نفت پس از افزایش یک دستگاه در ماه سپتامبر، چهار دستگاه در ماه اکتبر کاهش یافت، این در حالی است که تعداد دکل‌های حفاری گاز پس از افزایش چهار دستگاه در ماه گذشته، دو دستگاه در این ماه افزایش یافت.

شمار دکل‌های نفت و گاز آمریکا پس از افزایش ۶۷ درصدی در سال ۲۰۲۱ و ۳۳ درصدی در سال ۲۰۲۲، حدود ۲۰ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافت. کاهش قیمت‌ نفت و گاز و افزایش هزینه‌های نیروی کار و تجهیزات به‌دلیل بالا رفتن تورم و تمرکز بیشتر شرکت‌ها بر پرداخت بدهی و افزایش بازگشت سرمایه سهامداران به‌ جای بالا بردن تولید، از عوامل کاهش تعداد دکل‌ها به‌شمار می‌رود.

کد خبر 648001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =