به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، وحید برزگر اظهار کرد: صنعت پتروشیمی بهعنوان یک صنعت ارزشآفرین از جایگاه ویژهای در زمینه تولید و ارزآوری در کشور برخوردار است و حفظ و توسعه این موقعیت متمایز، مستلزم بهرهگیری از همه ظرفیتهای موجود در زمینه مدیریت و تولید است.
وی با بیان اینکه برای پایداری چنین مأموریت و رسالت خطیری، وجود نهاد نظارتی پویا ضروری است، گفت: بازرسی بهعنوان یکی از ارکان مؤثر در حفظ و استمرار ارزشآفرینی سازمانی، از جایگاه خاصی در فرآیند عالی شرکتها برخوردار است.
رئیس امور بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: برگزاری همایشهای تخصصی بهویژه در حوزههای نظارتی و بازرسی از رویکردهای مهم در امر تعامل، همسویی و وحدت رویه در صنایع پتروشیمی است.
برزگر ادامه داد: صنعت پتروشیمی با مرکزیت شرکت ملی صنایع پتروشیمی (NPC) ضمن حفظ وظیفه رگولاتوری نقش محوری بازرسی را بهعنوان بازوی مدیریتی در شفافیت و پاسخگویی به ذینفعان ارج نهاده است. بدین منظور صنعت پتروشیمی نیازمند نهادی یکپارچهساز و وحدتگرا بهمنظور هماهنگی همه سیاستگذاریها، برنامهریزیها و اقدامهای متعالی در زمینه بازرسی است.
وی تصریح کرد: هدف از برگزاری نخستین همایش بازرسی و پاسخگویی به شکایات صنعت پتروشیمی ایران، ایجاد همسویی همه موارد بالا و تبادل نظر پیرامون سیاستها، سیستمها، رویهها، رویکردها و برنامههای کنونی و آینده در زمینه بازرسی و پاسخگویی به شکایات است.
به گفته رئیس امور بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی صنایع پتروشیمی، تدوین سند راهبردهای هوشمندانه در حیطه بازرسی با محور اصلی ایجاد سازوکاری بازدارنده و انسانمدارانه قبل از رخداد مشکل یا حادثه در سازمان، راهبرد پاسخگویی به شکایات با استفاده از روشهای علمی، مدیریتی با بهرهگیری از ظرفیتهای استاندارد ISO 37001 و بالاتر با هدف تسهیل و ارائه راهکارهای نو در شرکتها و راهبرد شفافسازی و مسئولیتپذیری از راهبردهای محوری در این همایش است.
ایجاد شورای هماهنگکننده راهبردی در صنعت پتروشیمی از طریق تدوین و استقرار نظامنامه بازرسی صنعت پتروشیمی، تشکیل کارگروههای هماهنگی و تخصصی بر اساس حوزههای حرفهای (تولید، اچاسئی، منابع انسانی، مالی و...) با رویکرد حل مسئله، تدوین برنامه جامع آموزش و توسعه مدیران شرکتها و همکاران بازرسی در حیطههای مرتبط طبق استانداردها و سرفصلهای مصوب، ایجاد اتاق فکر رؤسای بازرسی و پاسخگویی به شکایات با هدف تسهیل فرآیندها و تحقق زنجیزه ارزش در صنعت پتروشیمی و هوشمندسازی و استانداردسازی فرآیندهای بازرسی و پاسخگویی به شکایات مطابق با چارچوبهای فرهنگی، قانونی، بینالمللی و... از ارکان اصلی در فرآیند سلامت سازمانی و اداری با بهرهگیری از ظرفیتهای مدیریتی، فرآیندی، سازمانی، منابع انسانی است.
نظر شما