نمایشگاه نفت ویترین دستاوردهای داخلی صنعت نفت است

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایشگاه نفت، چهره واقعی صنعت نفت کشور را به نمایش می‌گذارد، گفت: نمایشگاه نفت ویترین دستاوردهای داخلی صنعت نفت است.

احمد مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، به حضور شرکت‌های توانمند داخلی و دانش‌بنیان در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اشاره و بیان کرد: این‌گونه نمایشگاه‌ها از این جهت قابل توجه است که چهره واقعی صنعت نفت کشور را به نمایش می‌گذارد، زیرا در فضای مجازی نمی‌توان چنین توانمندی‌ای را به نمایش گذاشت.

وی افزود: نمایش دستاوردهای کشور در بخش نفت و گاز به‌صورت فیزیکی بسیار مهم است، زیرا شرکت‌های مختلف از نزدیک با یکدیگر تبادل‌نظر دارند، یا مذاکراتی میان آنها انجام می‌شود که در فضای مجازی امکان آن وجود ندارد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر اینکه موضوع حمایت از ساخت داخل باید بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرد، تصریح کرد: بازار باید برای محصولات داخلی مهیا شود، همچنین در بخش صادرات، به‌ویژه در اقلام چندمنظوره نیز باید هدف‌گذاری کنیم.

مرادی گفت: خوشبختانه توجه به ساخت داخل و هدف‌گذاری برای صادرات، کشور را از واردات بسیاری از کالاها در صنعت نفت بی‌نیاز کرده و این موضوع بدون‌شک اشتغال‌زایی را نیز به همراه داشته است.

بیست‌وهشتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی روز چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت) با شعار «صنعت نفت، جهش تولید و بهینه‌سازی فناورانه» در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به‌کار کرد و امروز (شنبه، ۲۲ اردیبهشت) به کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر 641418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =