سفیر یمن در تهران: خواهان تقویت همکاری بین ایران و یمن هستیم

سفیر یمن در ایران ضمن بازدید از نمایشگاه بیست‌وهشتم نفت تهران و مذاکره با معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل و بازرگانی خواهان صدور تجربه‌های صنعت نفت ایران به این کشور و توسعه همکاری‌های دو طرف در حوزه انرژی و تبادل اطلاعات علمی و فنی نفت دو کشور شد.

به گزارش خبرنگار شانا، احمد اسدزاده، معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت، در حاشیه بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران در مذاکره با ابراهیم محمد الدیلمی، سفیر یمن، در ایران تأکید کرد: در سال‌های اخیر گفت‌وگوهایی بین دو کشور در حوزه صنعت نفت شکل گرفته است و همه تجارب خود را در اختیار این کشور قرار خواهیم داد.

وی ابراز امیدواری کرد: ان‌شاالله بتوانیم با همکاری و همفکری، صنعت نفت قدرتمندی را در یمن شاهد باشیم.  

اسدزاده تأکید کرد: اتحاد میدان مقاومت علاوه‌ بر بخش‌هایی که داریم، در دیگر بخش‌های اقتصادی، آموزشی و... شکل خواهد گرفت و محوری قدرتمند و توانمند در جبهه حق علیه باطل ایجاد خواهیم کرد.

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار شانا درباره اینکه آیا برگزاری چنین رویدادهایی می‌تواند به ایجاد بازارهای نو کمک کند، گفت: بی‌شک این‌گونه نمایشگاه‌ها سبب ایجاد ارتباط با دیگر کشورها و شرکت‌ها می‌شود و زمینه ایجاد بازارهای تازه و همکاری بهتر و بیشتر را فراهم می‌کند.

سفیر یمن در ایران هم با ابراز خرسندی از برگزاری چنین رویداد بزرگی در ایران، گفت: حضور در این رویدادها فرصتی تازه برای حضور در عرصه‌های بین‌الملل فراهم می‌کند و ایران با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه‌ای که از سوی دیگر کشورها به آن تحمیل شده است، توانسته در عرصه بین‌الملل حضور یابد و در حوزه نفت، تبادلات تجاری داشته باشد.

محمد الدیلمی ادامه داد: شرکت‌های خصوصی در ایران فرصت‌های اکتشافی قابل توجهی دارند و می‌توان از این توانمندی در یمن بهره‌مند شد.

وی افزود: وزارت نفت و گاز یمن برای حضور و تقویت همکاری با ایران بیش از گذشته خواهان تبادل اطلاعات علمی و فناری بین دو کشور است.

کد خبر 641320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =