بیش از 70 درصد کار اجرای کارت هوشمند سوخت خارج از صنعت نفت است

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی، اجرای طرح ملی کارت هوشمند سوخت را کاملا ملی توصیف و اعلام کرد:20 تا 30 درصد از اجرای این طرح به صنعت نفت و 70 تا 80 درصد آن به خارج از صنعت نفت مربوط است.

به گزارش خبرنگار شانا، مهندس محمدرضا نعمت زاده افزود: از مجموع هشت میلیون و 350 کارت خودرو، تاکنون بیش از پنج میلیون و 200 هزار کارت خودرو به کاربران تحویل داده شده است.

وی گفت: در بخش ارائه کارت هوشمند موتورسیکلت به کاربران نیز، از مجموع پنج میلیون موتور سیکلت، بیش از یک میلیون و 200 کارت تحویل داده شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این که به دلیل نبود اطلاعات صحیح، در مجموع 10 میلیون کارت هوشمند سوخت صادر شده است، گفت: این در حالی است که تعداد خودروها، 8 میلیون و 350 هزار دستگاه است.

وی ادامه داد: بیش از 6 میلیون و 650 هزار کارت به شرکت پست تحویل داده شده که از این تعداد بیش از 5 میلیون و 200 هزار کارت تحویل مالکان خودرو شده است.

نعمت زاده با بیان این که حدود 15 میلیون کاربر دارای وسایل نقلیه بنزین سوز، اعم از خودرو و موتور سیکلت در کشور وجود دارد، گفت: کاربرهای یادشده از طریق 2300 جایگاه در سراسر کشور سوخت گیری می شوند..

وی در مورد نصب کارت خوان در جایگاه های سوخت گفت: از مجموع سیزده هزار و 557 کارت خوان، تاکنون بیش از  11 هزار و 675 کارت خوان نصب شده است.

معاون وزیر نفت در امور پالایش وپخش فرآورده‌های نفتی همچنین در مورد موانع عمده پیشرفت کار برون سازمانی در اجرای این طرح اظهار داشت: نبود اطلاعات و جمع آوری نشدن نشانی دارندگان خودرو به ویژه خودروهای قدیمی به وسیله ناجا، توزیع نشدن بهنگام کارت های هوشمند سوخت به علت نقص و  فقدان نشانی، تغییر نشانی و  تغییر مالکیت به وسیله شرکت پست، همچنین نبود امکان تامین ارتباط مخابراتی برای حدود 220 جایگاه و کیفیت نامناسب بعضی از خطوط تلفن از سوی شرکت مخابرات از جمله مشکلات در اجرای این طرح است.

وی ادامه داد: دریافت نکردن اطلاعات نهایی خودروهای مسافرکش و آژانس های مسافری برای صدور کارت و دریافت نکردن اطلاعات خودروهای نیروهای مسلح برای صدور کارت هوشمند سوخت، از دیگر مشکلات اجرای این طرح به شمار می آید. 

کد خبر 103584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =