اجرای سه پروژه افزایش ظرفیت و بازسازی اسکله‌های نفتی هرمزگان

بندرعباس - مجتبی عوض زاده: مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه هرمزگان از اجرای سه پروژه افزایش ظرفیت و بازسازی اسکله‌های نفتی در این منطقه خبر داد.

مهندس حمید پورداد در گفت و گو با خبرنگار شانا افزود: طرح افزایش ظرفیت تاسیسات گاز مایع بندرعباس و تعویض خطوط لوله منتهی به اسکله و الکتروپمپ‌ها از جمله این طرح‌ها، همچنین بازسازی اسکله‌های نفتی c1 و c5 بندر شهید باهنر به عنوان یک پروژه استراتژیک در حال اجراست.

پورداد اظهار داشت: پروژه احداث جایگاه سوخت‌گیری هواپیمایی فرودگاه بندرلنگه نیز از مصوبات هیئت دولت در دور نخست سفر رئیس‌جمهوری به استان هرمزگان و از دیگر طرح‌های شرکت ملی پخش منطقه هرمزگان است که هم‌اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد.

وی با اشاره به اهمیت ویژه منطقه هرمزگان در تامین سوخت بسیاری از واحدهای صنعتی کشور خاطر نشان کرد: شرکت پخش منطقه یکی از بزرگ ترین مبادی تامین سوخت کشور است که کار سوخت‌رسانی به سایر استان‌های کشور (فارس، یزد، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و کرمان) و همچنین تامین سوخت جایگزین نیرگاه‌های نکا و خراسان را به عهده دارد.

پورداد افزود: سوخت مورد نیاز تمام جزایر ایرانی خلیج فارس به وسیله 3 فروند لندینگ کرافت 500 تنی و برخی کشتی‌هایی که به طور اتفاقی محموله جا به جا می‌کنند، از سوی شرکت پخش منطقه هرمزگان تامین می‌شود.

وی با بیان این که اداره بزرگ ترین تاسیسات ذخیره‌سازی گاز مایع ساحلی کشور به عهده شرکت پخش منطقه هرمزگان است، گفت: این شرکت با دو فروند کشتی 6 هزار و 500 تنی و 3 هزار و 500 تنی بیشاز نیمی از نیاز نفت کوره کشور را تامین می‌کند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه هرمزگان افزود: دو انبار نفت به ظرفیت بیش از یک میلیارد و 400 میلیون لیتر، دو اسکله نفتی در جزیره کیش و یک اسکله چند منظوره در جزیره ابوموسی از جمله قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مهم شرکت ملی پخش منطقه هرمزگان درتامین سوخت کشور است.

پورداد اظهار داشت: بزرگ ترین تاسیسات ذخیره‌ گاز مایع کشور با ظرفیت 8 هزار و 500 تن در منطقه هرمزگان است که از طریق 2 فروند کشتی وارد بندرعباس و به وسیله تانکرهای گازکش قاره‌پیما به نقاط دورافتاده کشور ارسال می‌شود.

وی با بیان این که 78 جایگاه عرضه سوخت در منطقه هرمزگان فعال است، گفت: به طور متوسط روزانه 5/1 میلیون لیتر بنزین، 2 میلیون لیتر نفت‌گاز، 7 میلیون لیتر نفت‌کوره و 500 هزار لیتر سوخت جت در استان هزمرگان عرضه می‌شود. 

کد خبر 127360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =