دانشگاه صنعت نفت برای ارتقای تکنولوژی برداشت بیشتر از مخازن تلاش کند

وزیر نفت با اشاره به توانمندی علمی و اندوخته تجربی دانشگاه صنعت نفت تأکید کرد: این دانشگاه در زمینه مهندسی مخازن به منظور برداشت بیشتر از منابع هیدروکربوری کشور تلاش کند.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به آبادان، مهندس غلامحسین نوذری امروز (شنبه 27 مهر) در مراسم معارفه رئیس دانشگاه جدید صنعت نفت افزود: از مجموع 740 میلیارد بشکه ذخایر نفت و میعانات گازی درجا تا کنون حدود 63 میلیارد بشکه برداشته شده و 138 میلیارد بشکه نیز قابل برداشت است.

وی ادامه داد: به این ترتیب، بیش از 500 میلیارد بشکه نفت و میعانات گازی درجا وجود دارد که باید با گسترش تکنولوژی و دانش سهم بیشتری از آن را برداشت کنیم.

وی با تأکید بر این که دانشگاه صنعت نفت باید به سمت پژوهش کاربردی حرکت کند، گفت: با حرکت به این سمت بسیاری از پرسش های صنعت نفت در بخش عملیات و مهندسی مخازن ضبط خواهد شد، حرکت به سمت پژوهش کاربردی افزون بر پاسخ دهی به پرسش های صنعت، ارتقای این دانشگاه را نیز به همراه خواهد داشت.

وی همچنین در پاسخ به مطالبه های دانشجویی تصریح کرد: انتخاب نماینده ای از این دانشگاه به منظور ارتباط نزدیک تر بین دانشگاه و صنعت نفت، اولویت دانشجویان دانشگاه صنعت نفت نسبت به دیگر دانشگاه های کشور برای استفاده از امریه و بهره مندی همه دانشجویان دانشگاه صنعت نفت از خدمات بهداشت و درمان صنعت نفت، از جمله مواردی بود که وزیر نفت در پاسخ به مطالبات دانشجویی بیان کرد.

وی همچنین یادآور شد: هفته آینده با تعیین نماینده ای از دانشگاه صنعت نفت جلسه ای میان نماینده این دانشگاه و مهندس علی بخشیان معاون وزیر نفت در امور مدیریت منابع انسانی و پژوهش تشکیل خواهد شد تا به دیگر مطالبات دانشجویان این دانشگاه پاسخ داده شود.

وی درباره تشکل های دانشجویی توضیح داد: تشکل های دانشجویی از مجموعه ای از ذهن های متفاوت بر انگیخته می شود که می تواند انسان سازی کند.

وی در باره جذب اساتید در دانشگاه صنعت نفت گفت: این دانشگاه از اساتید بسیار خوبی برخوردار است، اما باید فرصتی برای جذب دیگر اساتید و ایجاد انگیزه در این زمینه ایجاد شود.

وی با تأکید بر سرمایه گذاری در زمینه نیروی انسانی افزود: هر سرمایه گذاری که در عرصه نیروی انسانی انجام شود، صدها برابر بازگشت سرمایه خواهد داشت و در این میان مناسب ترین جا برای سرمایه گذاری در صنعت نفت، دانشگاه صنعت نفت است.

کد خبر 135184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =