آغاز عملیات اجرایی احداث 46 مخزن جدید در پالایشگاه آبادان

نماینده شرکت پالایش نفت آبادان در طرح تثبیت ظرفیت این پالایشگاه گفت: عملیات اجرایی احداث 46 مخزن جدید در پالایشگاه آبادان با هدف افزایش ظرفیت ذخیره سازی فرآورده های نفتی، در آینده نزدیک آغاز می شود.

جهانبخش جلالوندی در گفت وگو با خبرنگار شانا در آبادان افزود: دراین پروژه احداث بیش از 46 دستگاه مخزن برای ذخیره سازی خوراک واحدهای طرح تثبیت ظرفیت این پالایشگاه شامل واحد تبدیل کاتالیستی، واحد آیزوماکس، واحد شیرین سازی نفتا، نفت سفید، نفت گاز و محصولات نهایی لحاظ شده است.

وی یادآور شد: اجرای پروژه احداث مخازن جدید به عهده شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت است و مدت زمان اجرای آن 30 ماه پیش بینی شده است؛ در حال حاضر مراحل تشریفات مناقصه فاز اجرایی پروژه در شرف انجام است و با توجه به برنامه ریزی های به عمل آمده، چنانچه پیمانکار آن تعیین شود حداکثر تا پایان سال جاری قرار داد آن اجرایی خواهد شد.

جلالوند ادامه داد: آماده سازی تمام مخازن با سیستم جدید کنترل از جمله مزیت های این طرح مهم است که علاوه بر احداث 46 مخزن یادشده، تمام  مخازن موجود در پالایشگاه آبادان (مخازن غیر پرچی)  نیز به سیستم جدید کنترل مجهز خواهند شد.

وی گفت: در زمان حاضر انتقال فرآورده ها از طریق تلمبه خانه NTA شرکت پالایش نفت آبادان انجام می شود و تلمبه خانه های موجود درحال حاضر جوابگوی عملیات کنونی پالایشگاه است، اما در آینده و با توجه به طرح های آتی این شرکت و نیاز به افزایش سرعت انتقال فرآورده های نفتی، تلمبه خانه های موجود باید توسعه یابد.

جلالوند افزود: به همین منظور احداث دو تلمبه خانه جدید یکی برای انتقال بنزین و دیگری برای انتقال نفت سفید و نفت گاز در اولویت کاری این شرکت قرار گرفته است.

کد خبر 137934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =