قدردانی از کارکنان شرکت نفت فلات قاره در صیانت از تولید نفت

نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از تلاش کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران در حفظ و صیانت از تولید نفت قدردانی کردند.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران، دو گذشته (27 اردیبهشت) تعدادی از نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از منطقه نفتی خارگ و سکوهای ابوذر و سروش بازدید کردند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در جمع کارکنان سکوی نفتی ابوذر اظهار داشت: کمیسیون انرژی مجلس آمادگی کامل دارد تا مشکلات کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران که نیازمند کمک های قانونی است را برطرف کند./

حمید کاتوزیان افزود: کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی برای برطرف کردن مشکلات کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران، همچنین بهبود وضعیت تولید نفت از میدان های فلات قاره ایران در خلیج فارس قوانینی را تصویب می‌کند.

وی درباره نگرانی کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران از قانون نظام هماهنگ پرداخت حقوق کارکنان دولت، تأکید کرد: هم اکنون وزارت نفت از این قانون مستثنا شده است و کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در نظر دارد برای پایداری این وضعیت در بخش نفت و به ویژه در حوزه تولید از دریا، تصمیم های مؤثری اتخاذ کند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این که بازدید نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس از سکوهای نفتی شرکت نفت فلات قاره ایران نتایج مؤثری به دنبال خواهد داشت، یادآور شد: یکی از محاسن این بازدیدها آشنایی بیشتر نمایندگان با شرایط و محیط کار کارکنان در مناطق عملیاتی است که به طور قطع این مسئله موجب قضاوت عادلانه و تصمیم گیری صحیح نمایندگان مجلس در تصویب قوانین مرتبط با این حوزه ها می شود.

نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به دعوت شرکت نفت فلات قاره ایران، روز دوشنبه (27 اردیبهشت) به جزیره خارگ سفر کردند و به منظور آشنایی بیشتر با فرآیند تولید نفت از میدان های دریایی ایران در خلیج فارس از تأسیسات کارخانه درود 3 در جزیره خارگ، همچنین از سکوهای ابوذر (منطقه خارگ) و سروش (منطقه بهرگان) در این منطقه بازدید کردند.

نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ابتدای ورود به جزیره خارگ با همراهی جمعی از مدیران نفتی و منطقه‌ای، از نمایشگاه عکسی از عملیات مهار فوران گاز در میدان نفتی ابوذر در خلیج فارس بازدید کردند؛ در حاشیه این بازدید مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران، ضمن معرفی کامل این شرکت و آخرین وضعیت تولید نفت از میدان های دریایی ایران در خلیج فارس، گزارش کاملی از عملیات مهار فوران گاز در سکوی نفتی ابوذر به نمایندگان ارائه داد.

مهندس محمود زیرکچیان زاده، سهیم شدن شرکت نفت فلات قاره در افزایش اعتبار طرح های توسعه ای صنعت نفت را موجب توسعه طرح های این شرکت خواند و تصریح کرد: بر اساس برنامه‌های مدون شرکت نفت فلات قاره ایران در سال جاری، تولید نفت این شرکت به طور میانگین روزانه حدود ‪۷۵۰‬ هزار بشکه است.

زیرکچیان زاده، همچنین خدمات ارائه شده به ساکنان جزیره خارگ، اجرای طرح های عمرانی و رفاهی در این جزیره و ایجاد زیرساخت‌ها و نحوه اجرای پروژه های بزرگ با مشارکت شرکت های خارجی در شرکت نفت فلات قاره ایران را تشریح کرد.

همچنین در نشست نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با مسئولان نفتی و منطقه‌ای جزیره خارگ، فرماندار بوشهر، رئیس منطقه خارگ، امام جمعه خارگ، رئیس شورای شهر خارگ، مدیر عملیات تولید خارگ، رئیس پایانه نفتی خارگ و سایر مدیران مرتبط این منطقه حضور داشتند که ضمن ارائه گزارش و پاسخگویی به پرسش های نمایندگان، مشکلات خود را مطرح کردند و نمایندگان کمیسیون انرژی نیز برای کمک به حل مشکلات موجود در جزیره خارگ قول مساعد دادند.

نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر خود از تأسیسات استحصال و فرآورش نفت از میدان نفتی درود در جزیره خارگ بازدید کردند، سپس در اسکله صادرات نفت تی (T) در پایانه نفتی خارگ حضور یافتند و از نزدیک با فرآیند پهلوگیری، بارگیری و جداسازی نفتکش ها در این پایانه آشنا شدند.

کد خبر 141825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =