خط انتقال نفت میدان ابوذر به جزیره خارک به بهره‌برداری رسید

خط لوله جایگزین بخش خشکی انتقال نفت میدان ابوذر به جزیره خارک در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت نفت فلات قاره، پروژه خط لوله ۱۸ اینچ جایگزین بخش خشکی انتقال نفت میدان ابوذر به جزیره خارک با تلاش بی‌وقفه کارکنان این منطقه عملیاتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری رسید و با این اقدام تولید و صادرات نفت‌ خام میدان ابوذر پایدار و مستمر شد.

با توجه به فرسودگی شدید خط لوله بخش خشکی انتقال نفت میدان ابوذر به جزیره خارک که در موارد متعدد دچار نشتی و سبب اختلال در روند صادرات نفت این میدان نفتی شده بود، عملیات جایگزینی این خط لوله در اولویت برنامه‌های شرکت نفت فلات قاره ایران قرار گرفت.

براساس این گزارش، علیرضا مهدی‌زاده، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران، در حاشیه بهره‌برداری از این خط لوله ضمن بررسی مسائل و چالش‌های کاری منطقه عملیات خارک از تلاش همه‌جانبه همکاران منطقه و سکوها در شرایط بسیار سخت آب‌وهوایی و پیگیری آنان تا سرانجام کار قدردانی کرد.

میدان ابوذر یکی از مهم‌ترین میدان‌های نفتی ایران در خلیج‌فارس است که درصد قابل توجهی از تولید شرکت نفت فلات قاره ایران از این میدان تأمین می‌شود، بنابراین جایگزینی خط لوله فرسوده و قدیمی با خط لوله تازه، نقش بسیار مهمی در ثبات تولید و صادرات نفت‌ خام از این میدان نفتی ایران خواهد داشت.

کد خبر 644981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =