وزیر نفت لزوما نباید از کارکنان نفت باشد

شانا _ مجلس: مشاور معاون پارلمانی دولت گفت: ویژگی‌هایی چون اهمیت صنعت نفت، ارتباط فرابخشی وزارت نفت و نقش این وزارتخانه در اقتصاد کشور ایجاب می‌کند که قوی‌ترین گزینه برای وزارت نفت معرفی شود و لزوما نباید آن شخص از کارکنان و ماموران وزارت نفت باشد.

ایرج ندیمی به خبرنگار شانا در مجلس گفت: حضور میرکاظمی در وزارت نفت تاثیر بسیار زیادی در رونق صنعت نفت و گاز کشور خواهد داشت.

مشاور معاون پارلمانی دولت تصریح کرد: دکتر احمدی نژاد در دولت نهم با معرفی آقایان وزیری هامانه و غلامحسین نوذری برای اولین بار در طول تاریخ افرادی را که از بدنه اصلی این وزارتخانه بودند، به عنوان وزیر نفت انتخاب کرد.

وی تصریح کرد: پیش از این همواره روسای جمهوری گزینه‌هایی خارج از وزارت نفت را برای تصدی این وزارتخانه به مجلس معرفی و وزیران پیشنهادی نیز از نمایندگان رای اعتماد می‌گرفتند.

نماینده پیشین لاهیجان ادامه داد: با معرفی میرکاظمی برای وزارت نفت، برخی از نمایندگان اعلام کردند که حتما و قطعا باید شخصی از بدنه این وزارتخانه به مجلس معرفی شود که این حرف جدید و تازه‌ای است.

ندیمی تاکید کرد: پیش از این هیچ گاه برای انتخاب وزیر نفت این شرط وجود نداشت و من به عنوان نماینده پیشین مجلس از این نظر برخی نمایندگان تعجب کردم.

این مقام مسئول در این باره که دولت برای معرفی میرکاظمی به مجلس چه دلایلی و استنادهایی دارد؟ گفت: یکی از اولویت‌های اصلی صنعت نفت و گاز در شرایط امروز، بحث تجارت و تعامل با بازارهای جهانی است، همچنین یکی از ضرورت های امروز وزارت نفت برنامه‌ریزی برای آینده این صنعت است.

ندیمی به تجارب، تخصص و عملکرد میرکاظمی در سمت‌های مختلف از جمله سازمان اتکا و وزارت بازرگانی اشاره کرد و افزود: در تمام این حوزه‌ها میرکاظمی دارای تجارب و دانش خوبی است.

کد خبر 145706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =