«پاک‌نژاد» از گزینه‌های اصلی کارگروه بود/ برای حل مشکلات عدیده صنعت نفت، جوان و پرانرژی است

مدیرعامل پیشین شرکت ملی گاز ایران و عضو کارگروه انتخاب وزیر نفت دولت چهاردهم اعلام کرد: «محسن پاک‌نژاد» از گزینه‌های اصلی و نهایی این کمیته بود و این‌طور نبوده که کسی صبح روز معرفی اسامی وزرای پیشنهادی به مجلس، در تماس با معاون اول یا رئیس‌جمهوری او را معرفی کرده باشد.

حمیدرضا عراقی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با بیان اینکه رئیس‌جمهور برای انتخاب وزرای دولت چهاردهم سازوکاری تبیین کرد و کارگروه‌های کارشناسی ۲۰ تا ۳۰ نفره تشکیل شد، گفت: کارگروه انتخاب وزیر نفت دولت چهاردهم نیز متشکل از ۳۰ عضو از دانشگاه‌ها، صنف‌ها، وزارت نفت، صنایع و برخی افراد دیگر بود که رزومه حدود ۶۰ نفر (۳۰ نفر از درون صنعت نفت، ۳۰ نفر افراد معرفی‌شده از احزاب و گروه‌های مختلف) را به‌عنوان گزینه‌های پیشنهادی وزارت نفت این دولت بررسی کرد.

وی افزود: یکی از شاخص‌های انتخاب این بود که افراد حداقل ۱۰ سال سابقه کار و فعالیت در صنعت نفت داشته باشند. در این بین، برخی به‌دلیل نداشتن این ویژگی حذف شدند، برخی نیز استاندار پیشین یا نماینده مجلس بودند که به وزارت نفت منتقل شدند که آن‌ها هم از فهرست کنار گذاشته شدند.

مدیرعامل پیشین شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: دیدگاه‌های فردی و نبود هماهنگی با رئیس‌جمهوری هم سبب شد برخی دیگر حذف شوند. با همین روند، افراد با شاخصه‌های مختلف در شورای عالی انتخاب وزرا معرفی شدند و امتیاز گرفتند (برحسب سن، جنسیت، ادیان مذهبی و رسمی کشور، سابقه کار و…) و سرانجام از ۱۴ نفر نهایی، برخی‌ها بالاتر از ۶۰ سال داشتند و حدود پنج نفر زیر ۶۰ سال بودند که ویژگی‌های دیگری هم داشتند؛ افرادی مانند سید عماد حسینی، رئیس هیئت‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تأمین، رضا دهقان، مدیر پیشین توسعه شرکت ملی نفت، محمود امین‌نژاد، مدیرعامل پیشین پالایشگاه بیدبلند خلیج‌فارس، و محسن پاک‌نژاد، معاون پیشین نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت.

عراقی گفت: بنابراین نام محسن پاک‌نژاد با مجموع شرایط جزو گزینه‌های نهایی کارگروه انتخاب وزیر نفت چهاردهم بود و این‌طور نبوده است که کسی صبح روز معرفی اسامی وزرای پیشنهادی به مجلس، در تماس با معاون اول یا رئیس‌جمهوری او را معرفی کرده باشد.

وی تصریح کرد: ممکن است از بین چند گزینه نهایی، استعلام برخی نیز تأیید نشده باشد که درنهایت رئیس‌جمهوری پاک‌نژاد را به مجلس معرفی کرد.

عضو کارگروه انتخاب وزیر نفت دولت چهاردهم در ادامه گفت: واقعیت این است که اگر بزرگ‌ترین و قوی‌ترین فرد دنیا یا حتی رستم دستان را هم بیاورند و به‌عنوان وزیر نفت بگذارند، با توجه به مشکلات عدیده‌ای مانند ازدست‌دادن جایگاه اوپک، وجود ناترازی انرژی، مسائل ارزی و تجهیزات نفتی، نبود منابع کافی برای توسعه و… نمی‌تواند آن مشکلات را به‌راحتی حل کند. باید بدانیم که همه نظام و دستگاه‌های کشور باید به مهم‌ترین وزارتخانه اقتصادی کشور کمک کنند.

عراقی با اشاره به ویژگی‌های مهم وزیر پیشنهادی نفت تأکید کرد: با توجه به اینکه آقای پاک‌نژاد جوان است و انرژی لازم را دارد، همچنین از مجموعه وزارت نفت برخاسته، باید نیروهای مستعد، کارشناسان نفتی و گروهی قوی را جایگزین کند تا از راه‌های مختلف، با جذب منابع داخلی و خارجی، مشکلات را حل و رفع کند و حل چنین مسائلی از عهده فردی جوان و پرانرژی برمی‌آید.

کد خبر 645297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =