ارتقا و آموزش منابع انسانی، اولویت اصلی «پاک‌نژاد» است

مدیرعامل اسبق پتروپارس با اشاره به اینکه پیش‌شرط موفقیت پاک‌نژاد در وزارت نفت بازنگری در حوزه سرمایه انسانی است، گفت: برای حل مشکلات در زمینه منابع‌ انسانی، برنامه‌ریزی برای ارتقا و آموزش همکاران با استفاده از افراد توانمند باید در دستور کار قرار گیرد.

حمیدرضا مسعودی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با اشاره به اینکه محسن پاک‌نژاد با توجه به سابقه و تجربه حضور در وزارت نفت گزینه مناسبی به‌ شمار می‌رود، افزود: آقای پاک‌نژاد در بخش بالادست وزارت نفت فعال بوده است و این موضوع می‌تواند به اجماع در این صنعت بینجامد.

وی ادامه داد: حضور در بخش‌های تولید، سیاست‌گذاری و تجارت نفت در کارنامه محسن پاک‌نژاد دیده می‌شود و از همین‌ رو با تمام جوانب کار در وزارت نفت آشناست.

مجری سابق طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی پاک‌دستی و خداترسی را از ویژگی‌ها مهم وزیر پیشنهادی نفت دولت چهاردهم برشمرد و گفت: پیش‌شرط موفقیت پاک‌نژاد در وزارت نفت، تجدیدنظر در حوزه نیروی انسانی است.

مسعودی تأکید کرد: در چند سال اخیر، پرداخت‌ها در حوزه نیروی انسانی مطلوب نبوده و کارکنان این صنعت از حقوق و دستمزد خود راضی نیستند.

وی افزود: برای حل مشکلات در زمینه سرمایه‌های انسانی، برنامه‌ریزی برای ارتقا و آموزش همکاران با استفاده از افراد توانمند باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرعامل سابق پتروپارس با تأکید بر اینکه نگرش مدیریتی جدید می‌تواند موفقیت را برای وزارت نفت تضمین کند، ادامه داد: جبران ناترازی انرژی و توسعه میدان‌های مشترک نفت و گاز اولویت‌های اصلی وزیر نفت در دولت چهاردهم خواهد بود.

مسعودی با اشاره به اینکه وزیر نفت باید از افراد توانمند برای مدیریت‌های کلیدی استفاده کند، گفت: پاک‌نژاد با توجه به تجربه حضور در صنعت نفت و سوابق مدیریتی، می‌تواند این رویکرد را پیاده کند و با استفاده از توان نیروهای داخلی، صنعت نفت را ارتقا دهد.  

وی یکی از مهم‌ترین مزیت‌های معرفی پاک‌نژاد به‌عنوان وزیر نفت دولت چهاردهم را انتخاب وی از بدنه وزارت نفت دانست و افزود: با توجه به اطلاعاتی که کسب کرده‌ایم، بدنه صنعت نفت و شرکت ملی نفت به معرفی پاک‌نژاد به‌عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس اقبال دارند.

مدیرعامل سابق پتروپارس ادامه داد: در سال‌های اخیر، شرکت ملی نفت ایران از حضور متخصصان در بخش بالادست خالی شده و از همین رو، اولویت نخست ترمیم شرایط منابع انسانی است.

مسعودی با اشاره به اینکه شرکت ملی نفت ایران مسئول تولید نفت و گاز و ناترازی آن است، تأکید کرد: برای جبران ناترازی با هر رویکرد و نگاه، باید از نیروی انسانی بدنه وزارت نفت استفاده شود.  

وی تصریح کرد: وضع نیروی انسانی صنعت نفت بغرنج است و نیروهای کارآمد کنار رفته‌اند. اکنون مدیران مسئولیت نمی‌پذیرند، زیرا درگیر مشکلات دستگاه‌های نظارتی می‌شوند و چالش‌هایی برای آن‌ها به دنبال دارد. دولت چهاردهم باید در این مسیر از افرادی که پس از ارزیابی می‌توانند مشکلات را حل و در مسیر برنامه راهبردی شرکت نفت حرکت ‌کنند، استفاده کند.  

مدیرعامل سابق پتروپارس تأکید کرد: تمام کارکنان صنعت نفت در هر نوع قرارداد بزرگ‌ترین سرمایه وزارت نفت هستند و اگر مشکلات نیروی انسانی حل نشود، طرح‌های توسعه‌ای صنعت نفت نیز به انجام نخواهد رسید. 

کد خبر 645349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =