امید به بهبود جایگاه نیروی انسانی در وزارت نفت

رئیس پیشین مرکز اسناد و گنجینه‌های تاریخی صنعت نفت گفت: توجه به سرمایه انسانی صنعت نفت در برنامه پیشنهادی محسن پاک‌نژاد، مثبت و البته در آینده قابل «پایش» است.

به گزارش شانا، فرشید خدادادیان گفت: یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های همیشگی کارشناسان و کارکنان و به‌ویژه کارکنان بازنشسته صنعت نفت، وجود وزیر و مدیرانی است که رنگ «نفت» و بوی «گاز» را دیده و استشمام کرده باشد و خوشبختانه محسن پاک‌نژاد، گزینه‌ای است که علاوه بر این آشنایی، در انواع عملیات‌ سخت و حیاتی نفت همچون مهار چاه «رگ سفید» نیز حضور داشته است.

وی ادامه داد: باید وزیر نفت پیشنهادی را گزینه‌ای بدانیم که سختی واقعی کار در صنعت نفت و خطرهای این حوزه برای نیروی انسانی شاغل را درک کرده و مطمئناً با چنین پشتوانه‌ای است که به‌صراحت در برنامه پیشنهادی‌اش نیز تأکید کرده به این مهم توجه دارد؛ در سنوات اخیر به دلایل متعدد به سرمایه‌های انسانی متخصص صنعت نفت بی‌مهری شده است.

رئیس پیشین مرکز اسناد و گنجینه‌های تاریخی صنعت نفت ادامه داد: وزیر نفت پیشنهادی با همین رویکرد خود به استناد بندهای ده‌گانه بخش هشتم از برنامه پیشنهادی‌اش، می‌تواند آسیب‌شناسی خوبی درباره این حوزه داشته باشد و از حقوق منابع انسانی نفت به‌عنوان مهم‌ترین سرمایه سازمانی در موضوعات مختلف ازجمله حقوق و مزایای مناطق عملیاتی، سقف ظالمانه و غیرمنطقی برای حقوق کارکنان صنعت نفت، شرایط و وضعیت کارکنان شرکتی و قراردادی و همچنین افزایش انگیزش سازمانی در صنعت نفت، فعالانه دفاع کند.

خدادادیان افزود: در طول تاریخ یکصدوشانزده‌ساله نفت در ایران، خوش‌نام‌ترین و محبوب‌ترین و درعین‌حال موفق‌ترین مدیران عامل و وزرای ادوار نفت، آنان بوده‌اند که قدر و منزلت مهم‌ترین سرمایه سازمانی نفت، یعنی «نیروی انسانی» را دانسته‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد که با اخذ رأی اعتماد از نمایندگان‌ مجلس شورای اسلامی، وزارتخانه مولد و مادر اقتصاد کشور، با انگیزش سازمانی و توجه مدیریتی به نیروی انسانی، وظایف اصلی خود را با قدرت و توان بیشتری پیگیری کند.

رئیس پیشین مرکز اسناد و گنجینه‌های تاریخی صنعت نفت درعین‌حال تأکید کرد: البته برنامه‌های ارائه‌شده از سوی وزیر پیشنهادی در حوزه منابع انسانی ان‌شاءالله پس از انتصاب وی قابل پایش نیز خواهند بود و امیدوارم اتفاقات مثبتی در بازگشت نیروی انسانی نفت از «نیروی کار صرف»  به «سرمایه واقعی سازمانی» انجام شود.

کد خبر 645683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =