حُسن «پاک‌نژاد»، آشنایی کامل با بدنه صنعت نفت و جوان‌بودن است

مدیرعامل پیشین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: حُسن آقای پاک‌نژاد نفتی‌بودن و آشنایی کامل وی با بدنه صنعت نفت، همچنین جوان‌بودن ایشان است.

عباس کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با اشاره به معرفی «محسن پاک‌نژاد» به‌عنوان وزیر پیشنهادی نفت بیان کرد: حُسن آقای پاک‌نژاد نفتی‌بودن و آشنایی کامل با بدنه صنعت نفت، همچنین جوان‌بودن ایشان است که امیدواریم مناسبات جهانی ما، از سوی مجموعه حاکمیت حل‌وفصل شود تا ایشان نیز بتواند در صنعت نفت تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد، همچنین امیدوارم با تشکیل اتاق‌های فکر، با انتقال تجارب، حمایت و همراهی از سوی پیشکسوتان، ایشان در این حوزه موفق باشد و مشکلات این حوزه را برطرف کند. این آمادگی را نیز داریم که دراین‌باره هر کمکی بتوانیم انجام دهیم.

وی افزود: دیپلماسی انرژی، کارایی انرژی، اقتصاد انرژی، انرژی‌های غیرکربنی و رابطه آن با محیط‌ زیست، امنیت عرضه و ایمنی انرژی از حوزه‌های مغفول‌مانده در صنعت نفت است. ما به خاطر همین ضعف در دیپلماسی انرژی نتوانستیم گاز خود را به هندوستان برسانیم که پیشنهاد من دراین‌باره تشکیل یک وزارت انرژی و تقویت همه ویژگی‌های انرژی با تشکیل ساختار در این حوزه است.

مدیرعامل پیشین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه در ساختار انرژی کشور، ضعف‌های اساسی وجود دارد که امیدواریم با حضور مؤثر ایشان و با همکاری دستگاه‌ها این ضعف‌ها برطرف شود، تصریح کرد: وزارت نفت نمی‌تواند به‌تنهایی در این حوزه به‌ویژه ناترازی انرژی که به مصرف‌ بازمی‌گردد، اثرگذار باشد. اکنون ۴۷ میلیون بشکه معادل نفت، انرژی روزانه مصرف می‌کنیم، درحالی‌که در ابتدای انقلاب این مقدار، ۶۰۰ هزار بشکه بود که این حجم زیاد، به‌دلیل نبود نهادی تأثیرگذار برای مدیریت مصرف بوده است.

کد خبر 645283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =