برنامه‌های وزیر پیشنهادی نفت در نشست کمیسیون انرژی مجلس بررسی شد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به برنامه‌های مطرح‌شده ازسوی وزیر پیشنهادی نفت در کمیسیون متبوع خود اشاره کرد و گفت: کاهش ناترازی گاز، به‌کارگیری راه‌حل‌هایی برای افزایش صادرات نفت، استخراج از چاه‌های غیرفعال در قالب اقدام‌های ترمیمی از جمله نکات مورد تأکید وزیر پیشنهادی نفت بود.

به گزارش شانا، جلیل مختار در تشریح نشست امروز (دوشنبه، ۲۲ مرداد) کمیسیون انرژی مجلس به حضور «محسن پاک‌نژاد»، وزیر پیشنهادی نفت در این کمیسیون اشاره و بیان کرد: در نشست امروز وزیر پیشنهادی نفت به برنامه‌های اجرایی خود در موضوع‌هایی مانند کاهش ناترازی گاز در کشور و ارائه راه‌حل‌های کوتاه‌مدت مدنظر در بخش صادرات نفت با وجود تحریم‌ها اشاره کرد.

وی به بخشی از برنامه‌های یکساله ارائه شده ازسوی وزیر پیشنهادی نفت در حوزه استخراج نفت از برخی چاه‌های غیرفعال در قالب اقدام‌های ترمیمی و اصلاح چاه‌های فاقد دکل اشاره کرد و افزود:  پاک‌نژاد برنامه‌هایی نیز برای استفاده از ظرفیت دکل‌های خارج از سرویس ارائه کرد، همچنین از حمایت جدی خود از قرارداد خرید تضمینی حفاری خبر داد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس به برنامه‌های بلندمدت وزیر پیشنهادی نفت اشاره کرد و گفت: توسعه ۱۲ میدان در ۱۲ قرارداد از طریق پیمان‌های آی‌پی‌سی از جمله برنامه‌های پاک‌نژاد بود.

مختار به برنامه‌های وزیر پیشنهادی نفت در بخش بنزین نیز اشاره و بیان کرد: باتوجه به قیمت و هزینه تمام‌شده بنزین از مرحله خرید تا توزیع و مصرف که بین ۶۸ سنت تا ۷۲ سنت‌ معادل ۱۱ تا ۱۲ هزار تومان است، به‌یقین ارائه راهکارهای کاهش قیمت در فرایند تولید تا مصرف ضروری است، زیرا این قیمت بسیار بالاست و باید چالش قیمتی در این بخش حل شود، زیرا مابه التفاوت این هزینه ازسوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها پرداخت می‌شود که بار مالی بسیاری را به کشور تحمیل می‌کند.

وی یادآور شد: در این نشست همچنین نمایندگان نظرات و پرسش‌های خود را مطرح کردند که پاسخ به این پرسش‌ها توسط وزیر پیشنهادی نفت به نشست بعدی موکول شد.

کد خبر 645258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =