تقویت سرمایه انسانی و انگیزه‌بخشی به کارکنان، محور مهم برنامه وزیر پیشنهادی نفت

بررسی برنامه اعلامی وزیر پیشنهادی نفت دولت چهاردهم نشان می‌دهد که «پاک‌نژاد» موضوع سرمایه انسانی و کارکنان این صنعت را در قلب برنامه عملیاتی خود مورد توجه خاص قرار داده است.

به گزارش شانا، موضوع تقویت سرمایه انسانی، انگیزه‌بخشی به کارکنان و پایان‌بخشی به بی‌مهری‌های گذشته، بخش محوری برنامه محسن پاک‌نژاد به‌عنوان وزیر پیشنهادی نفت است.

گزارش ما حاکی است: موضوع تقویت سرمایه انسانی با جزئیات تفصیلی در یکی از فرازهای برنامه راهبردی وزیر پیشنهادی نفت به مجلس شورای اسلامی ذکر شده است.

در بخشی از این برنامه به‌صراحت آمده است که در این صنعت، هیچ ثروتی ارزشمندتر از سرمایه انسانی کارآمد، متخصص، باانگیزه و متعهد نیست و خوشبختانه این صنعت یکی از بزرگ‌ترین ظرفیت‌های سرمایه انسانی متخصص در کشور را به‌عنوان یک فرصت بزرگ در اختیار دارد.

پاک‌نژاد در برنامه خود تصریح کرده است: در سال‌های اخیر به دلایل متعدد این سرمایه ارزشمند مورد بی‌مهری واقع شده و متأسفانه بهره‌وری صنعت نفت در شرایط کنونی به‌صورت جدی تحت‌تأثیر این بی‌انگیزگی قرار گرفته است. ازاین‌رو، ضروری است اقدام‌هایی درخصوص اصلاح نظام‌ها، ساختارها و سیاست‌های سرمایه‌های انسانی صنعت نفت انجام شود.

در بخشی از جزئیات مفصل برنامه وزیر پیشنهادی نفت، در بندهای مربوط به منابع انسانی، تعامل سازنده با مجلس شورای اسلامی به‌منظور اصلاح نظام جبران خدمات کارکنان صنعت نفت با رویکرد بهبود رقابت‌پذیری صنعت نفت در جذب و نگهداشت کارکنان متخصص صنعت به‌ویژه در مناطق عملیاتی، سکوهای بهره‌برداری و حفاری و همچنین برنامه بهبود وضعیت مستمری بازنشستگان و بازماندگان صنعت نفت و استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌های قانونی برای افزایش مزایا و رفاهیات آن‌­ها ذکر شده است. در یکی از بندها به‌صراحت ذکر شده که اجرای کامل طرح طبقه‌بندی مشاغل کارکنان ارکان ثالث، از برنامه‌های محوری وزیر پیشنهادی نفت دولت چهاردهم است.

از دیگر برنامه‌های پاک‌نژاد، تدوین برنامه ویژه مرتبط با بانوان صنعت نفت، با هدف عادلانه‌شدن تخصیص مزایا، رفع بی‌عدالتی‌ها و فراهم کردن شرایط برای ارتقا به‌ سمت‌های مدیریتی ذکر شده است.

 بازتعریف اساسی در نظام سلامت، رفاهیات و مزایای کارکنان و خانواده‌های صنعت نفت و ایجاد مزیت رقابتی و تخصیص عادلانه آن میان نیروها با الگوهای متنوع قراردادی نیز بخش دیگری از سیاست‌ها و اولویت‌های برنامه‌ای وزیر پیشنهادی نفت است.

این گزارش می‌افزاید: رقابتی‌کردن فرایند جذب و به‌کارگیری و افزایش اساسی جذابیت‌های صنعت نفت به‌منظور فراهم‌آوردن امکان جذب بهترین نیروهای متخصص بازار کار داخل کشور، در برنامه وزیر پیشنهادی نفت با صراحت ذکر شده است.

در کنار این موارد، پیاده‌سازی و استقرار نظام‌های توسعه شایستگی مدیران و کارکنان و تمرکز بر حرفه‌ای‌گرایی و تدوین برنامه نظام‌مند آموزشی براساس مسیر و جایگاه شغلی کارکنان و ارتقای مهارت‌های آن‌ها نیز ذیل سیاست‌های راهبردی وزارت نفت در دولت چهاردهم از سوی پاک‌نژاد اعلام شده است.

جزئیات دیگر برنامه‌های پیشنهادی محسن پاک‌نژاد متعاقباً اعلام می‌شود.

کد خبر 645290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =