مخازن نیروگاه‌ها تا پایان هفته 100 درصد پر می‌شود

شانا _ گروه پالایش و پخش: هم‌اکنون 95 درصد مخازن سوخت نیروگاه‌ها پر شده است و تا پایان هفته جاری این میزان به 100 درصد می‌رسد.

حسین آقایان در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با اعلام این خبر گفت: در صورت تامین به موقع گاز طبیعی نیروگاه‌ها از سوی شرکت گاز و افزایش نیافتن سرمای هوا ذخایر مخازن سوخت مایع نیروگاه‌ها تا پایان هفته تکمیل می‌شود.

دخیره‌سازی بیش از 4 میلیارد لیتر سوخت مایع در نیروگاه‌ها
آقایان با بیان این که هم اکنون دو نوع سوخت مایع نفت‌کوره و نفت‌گاز در نیروگاه‌ها مصرف می‌شود، در باره آخرین وضعیت ذخیره سوخت نیروگاه‌ها گفت: هم اکنون 2 میلیارد و 71 میلیون لیتر سوخت نفت‌کوره در مخازن نیروگاه‌ها ذخیره سازی شده است، ولی به دلیل این که مقداری از این سوخت در کف مخازن نیروگاه‌ها قرار می‌گیرد و قابل برداشت نیست، از این میزان یک میلیارد و 930 میلیون لیتر قابل برداشت است و به عنوان سوخت موجودی مفید نیروگاه ها محسوب می‌شود.

معاون مدیر تامین و توزیع فرآورده‌های نفتی در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود: همچنین از ابتدای امسال تاکنون یک میلیارد و 854 میلیون لیتر سوخت نفت گاز در مخازن نیروگاه‌ها ذخیره‌سازی شده است که یک میلیارد و 712 میلیون لیتر از این میزان قابل برداشت است.

وی با تاکید بر آمادگی شرکت پخش برای تامین سوخت مایع نیروگاه‌ها گفت: بر اساس تعهد شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، با افزایش شدت سرما روزانه  34 میلیون لیتر نفت گاز و 42 میلیون لیتر نفت کوره به نیروگاه‌ها تحویل داده می‌شود تا در صورت قطعی گاز مشکلی برای تامین سوخت آنان ایجاد نشود.

 

افزایش سوخت تحویلی به نیروگاه‌ها
معاون مدیر تامین و توزیع فرآورد‌ه‌های نفتی در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از افزایش سوخت تحویلی به نیروگاه‌ها از ابتدای امسال خبر داد و تصریح کرد: با توجه به بهره‌برداری از چهار نیروگاه جدید و افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی مخازن نیروگاه‌ها امسال یک میلیارد و 222 میلیون لیتر سوخت مایع بیشتر به نیروگاه‌ها تحویل داده شد.

به گفته آقایان ظرفیت ذخیره‌سازی سوخت نیروگاه‌ها امسال حدود 800 میلیون لیتر افزایش یافت.

نیروگاه‌ها عمده‌ترین مصرف کنندگان سوخت در کشور هستند و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی هم اکنون وظیفه تامین سوخت مایع حدود 70 نیروگاه را در سراسر کشور بر عهده دارد.

ارسال روزانه 135میلیون متر مکعب‌گاز طبیعی به نیروگاه‌ها
به گفته آقایان از ابتدای امسال تا کنون روزانه 135میلیون متر مکعب گاز طبیعی به نیروگاه ها تحویل داده شده و این شرکت متعهد است از ابتدای آذرماه با افزایش سرما، روزانه 30 میلیون متر مکعب گاز به نیروگا‌ه‌ها تحول دهد.

وی یادآور شد: طی دو سال گذشته در روزهای اوج سرما روزانه حدود 30 تا 32 میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه ها تحویل داده شده است.

وی تصریح کرد: برای تامین به موقع سوخت مورد نیاز همه مصرف کنندگان عمده و جز جلسه‌های هفتگی در وزارت نفت برگزار می‌شود.

کد خبر 148615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =