افزایش واردات گاز ایران از ترکمنستان به 14 میلیارد مترمکعب در سال

شانا _ دولت: سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان اعلام کرد: با بهره‌برداری از دومین خط لوله گاز میان دو کشور، واردات گاز ایران از ترکمنستان به 14 میلیارد مترمکعب افزایش خواهد یافت.

محمدرضا فرقانی به خبرنگار شانا گفت: روابط دو کشور همسایه ایران و ترکمنستان در تمام حوزه‌ها خوب و رو به گسترش است و ایران تلاش می‌کند در چارچوب سیاست‌های خارجی خود، این روابط را افزایش دهد.

وی با اشاره به در پیش بودن سفر دکتر محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری کشورمان به ترکمنستان در هفته آینده، گفت: در این سفر چند توافقنامه و سند همکاری میان دو کشور به امضا خواهد رسید و دو طرف تلاش می‌کنند در چارچوب منافع منطقه‌ای همکاری‌های خود را افزایش دهند.

این دیپلمات ارشد تاریخ سفر رئیس جمهوری ایران اسلامی را 15 و 16 دی ماه جاری اعلام کرد و افزود: همراه با دکتر احمدی‌نژاد هیئت‌های تجاری و بازرگانی نیز به ترکمنستان سفر کرده و در این سفر با تجار این کشور دیدار و گفت و گو می‌کنند.

فرقانی مهم ترین برنامه سفر دکتر احمدی‌نژاد را افتتاح خط لوله دوم انتقال گاز ترکمنستان به ایران خواند و گفت: با بهره‌برداری از این خط لوله، واردات گاز ایران از ترکمنستان به 14 میلیارد متر مکعب در سال افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: این خط لوله به طول بیش از 60 کیلومتر احداث شده است و طی سفر دکتر احمدی نژاد به ترکمنستان با حضور روسای جمهوری دو کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سفر سال گذشته قربانقلی بردی محمداف به کشورمان،‌ سه‌شنبه هفته آینده به عشق‌آباد سفر می‌کند.


کد خبر 150465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =