صرفه جویی سه میلیون دلاری پژوهشگاه صنعت نفت برای کشور

شانا _ گروه نفت: با تولید روغن کلاس دو برای رانسفورماتورهای برق در پژوهشگاه صنعت نفت، سالانه از خروج بیش از سه میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می شود.

رئیس مرکز تحقیقات روغن پژوهشگاه صنعت نفت در گفت‌وگو با خبرنگار شانا تاکید کرد: هم اکنون با تلاش محققان پژوهشگاه صنعت نفت، امکان تولید روغن ترانس کلاس دو از تمام مواد نفتی تولید داخل فراهم شده است.

علیرضا شیری گرکانی گفت: هم اکنون با راه اندازی خط تولید بخش خصوصی بر اساس استانداردهای آی.یی.سی 60296 و آی.یی.سی 296 قابلیت تولید 120 هزار تن روغن کلاس دو ترانسفورماتورهای برق در سال فراهم شده است.

وی با بیان این که روغن های ترانس تولید شده در پژوهشگاه صنعت نفت نسبت به مشابه خارجی خود مرغوبیت بهتری دارد، تصریح کرد: هم اکنون روغن های کشتی، انواع روان کار و روغن کمک فنرهای خودرو قابلیت تولید در این مرکز را دارد.

رئیس مرکز تحقیقات روغن پژوهشگاه صنعت نفت از تلاش پنج ساله این مرکز برای طراحی و به تولید رسیدن روغن ترانس کلاس دو ترانسفورماتور های برق خبر داد و گفت: از گذشته تاکنون وارد کنندگان این گونه روغن ها با رواج شایعاتی مبنی بر این که تولید روغن ترانسفورماتور کلاس دو با مواد اولیه تولید شده از نفت ایران ناممکن است، بازار واردات خوبی برای محصولات خود فراهم کرده اند.

گرکانی گفت: روغن ترانس در ترانسفورماتورها برای ایجاد محیط عایق الکتریکی و انتقال حرارت ناشی از عملیات کم یا زیاد کردن ولتاژ استفاده می‌شود.

وی افزود: دانش فنی تولید این نوع روغن، نتیجه تحقیقات پژوهشگاه صنعت نفت بوده و تمام عملیات ساخت، نصب تجهیزات و راه‌اندازی خط تولید با نظارت متخصصان این پژوهشگاه انجام شده است.

کد خبر 150737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =