رشد 15 درصدی انتقال فرآورده‌های نفتی در منطقه شمال غرب کشور

شانا _ گروه پالایش و پخش: سال گذشته 7 میلیارد و 500 میلیون تن کیلومتر نفت‌خام و فرآورده‌های نفتی در منطقه شمال‌غرب کشور توزیع شد که در قیاس با دوره مشابه سال پیش از آن رشد 15 درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش شانا، مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌غرب کشور در تشریح گزارش عملکرد این منطقه در هفته دولت گفت: این میزان فرآورده سال گذشته بوسیله بیش از یک هزار و 750 کیلومتر خط لوله در این منطقه جابه جا شد.

به گفته رئوف احمدی به صورت میانگین ماهیانه یک میلیارد لیتر فرآورده نفتی در منطقه شمال غرب کشور در میان استان های زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل توزیع می شود.

وی در باره ضرورت بازسازی خطوط لوله گفت: با توجه به قدمت 30 ساله خطوط لوله انتقال فرآورده های نفتی منطقه شمال غرب کشور، سال گذشته 850 نقطه از مناطق بحرانی این خطوط، شناسایی و ترمیم شد.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌غرب کشور در باره طرح های در دست اجرای این منطقه گفت: خط  لوله 20 اینچ ری _تبریز با هدف تامین مواد نفتی پالایشگاه دوم تبریز، خط لوله 14 اینچ تبریز- میاندوآب و خط لوله 14 اینچ تبریز-خوی–ارومیه برای صادرات بخشی از فرآورده های نفتی پالایشگاه دوم تبریز  از جمله طرح های در دست اجرای این منطقه است.

به گفته وی هم اکنون 12 تلمبه خانه و مرکز انتقال نفت در مناطق اشتهارد، ابهر، زنجان، روستای ایده لو، میانه، ترکمانچای، تبریز، میاندوآب، مراغه، ارومیه، سراب و اردبیل در شمال غرب کشور قرار دارند.

احمدی یادآور شد: تأسیسات شرکت خطوط لوله نفت منطقه زنجان توانایی دریافت روزانه 10 میلیون و 800 هزار لیتر فرآورده های نفتی را از مرکز انتقال ابهر دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اقدام‌های انجام شده برای مصرف بهینه انرژی در این منطقه، گفت: مصرف انرژی در منطقه شمال غرب از 380 بی.تی.یو تن در سال 84 به 230بی.تی.یو تن در سال گذشته رسید. 

تأمین فرآورده های نفتی استان های شمال غرب کشور، تأمین خوراک نفت خام پالایشگاه و پتروشیمی تبریز و سوخت نیروگاه های ارومیه و اردبیل از مهم ترین وظایف شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌غرب کشور است. 

کد خبر 157090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =