قرارداد ذخیره سازی گاز در مخزن یورتشای ورامین با آلمانی ها امضا شد

شانا _ گروه نفت: شرکت ذخیره سازی گاز ایران دقایقی پیش با یک شرکت آلمانی قراردادی برای ذخیره سازی گاز در مخزن یورتشای ورامین امضا کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، در حاشیه دومین روز از برگزاری نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، شرکت ذخیره سازی گاز ایران با کنسرسیومی متشکل از یک شرکت آلمانی و یک شرکت ایرانی برای ذخیره سازی گاز در مخزن یورتشای ورامین قرارداد امضا کردند.

بر پایه این قرارداد که به صورت یی پی سی اف امضا شد، شرکت آلمانی به همراه شریک ایرانی خود برای انتقال دانش ذخیره سازی در این مخزن با شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی ایران همکاری خواهد کرد.

مخزن یورتشای ورامین از جمله مخازن آب های زیرزمینی است که در نزدیکی تهران قرار دارد و امکان ذخیره سازی 250 تا 500 میلیون مترمکعب گاز در آن فراهم است.

بر اساس قرارداد منعقد شده با شرکت آلمانی، این شرکت عملیات اجرایی مربوط به ذخیره سازی در این مخزن آب های زیرزمینی (آکروفر) را آغاز خواهد کرد.

به گزارش شانا، پیش از این برای ذخیره سازی گاز در مخزن یورتشای ورامین با شرکت سوفره گاز فرانسه قرارداد امضا شده بود که به دلیل تعهد نکردن این شرکت به مفاد قرارداد امضا شده، اجرای این طرح از آنها پس گرفته شد.
 

کد خبر 168722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =