کاهش 32 میلیون لیتری مصرف نفت گاز در منطقه چابهار

شانا _ گروه پالایش و پخش: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی سال گذشته با اجرای راهکارهای بهینه سازی مصرف سوخت موفق به کاهش 32 میلیون لیتری مصرف نفت گاز، 23 میلیون لیتری نفت کوره، 3 میلیون و 700 هزار لیتری نفت سفید و پنج هزار تنی گاز مایع در سطح این منطقه شد.

به گزارش شانا، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار با اجرای راهکارهای بهینه‌سازی مصرف سوخت موفق به کاهش مصرف نفت‌گاز، نفت سفید، نفت کوره و گاز مایع این منطقه در سال گذشته شده است.

مدیر شرکت ملی پخش منطقه چابهار با تاکید بر این که نفت‌گاز در سه بخش عمده حمل و نقل جاده‌ای، سهمیه‌بگیران محلی و مصرف‌کنندگان عمده توزیع می‌شود، تاکید کرد: در سال 90 مجموع مصرف نفت‌گاز در بخش غیرنیروگاهی منطقه چابهار 400 میلیون لیتر بوده و 75 درصد از کاهش 32 میلیون لیتری این فرآورده به بخش حمل و نقل جاده‌ای اختصاص داشته است.

اعتصامی با تاکید بر حذف سیستم بارنامه و جایگزینی آن با کارت سوخت ناوگان در بخش حمل و نقل جاده‌ای گفت: در این بخش با استفاده از یک نرم‌افزار، توزیع سوخت نفت‌گاز با کارت سوخت ناوگان امکان پذیر شده و سیستم بارنامه که در گذشته مورد استفاده بود، غیرفعال شده است.

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار با بیان این که این نرم‌افزار از نیمه دوم سال 90 با ثبت آخرین اطلاعات بارنامه بر کارت سوخت ناوگان اجرایی شده است، افزود: به‌این منظور در جنوب استان سیستان و بلوچستان که این طرح در آن اجرایی شده، در جایگاه‌های هدف کارت خوان و نرم‌افزار جدید نصب شده است.

اعتصامی دیگر اقدام منجر به کنترل و بهینه‌سازی مصرف سوخت را تشدید نظارت بر سهمیه بگیران محلی (بخش حمل و نقل شامل انواع مینی‌بوس، کمپرسی و ...) خواند و اظهار کرد: با این اقدام ماهانه یک میلیون و پانصد هزار لیتر در مصرف نفت‌گاز (در سهمیه جایگاه‌ها) کاهش داشته‌ایم که معادل 18 میلیون لیتر در سال است.

وی افزود: در این زمینه برخی سهمیه‌بگیران محلی یا فعال نبودند یا اصلا وجود خارجی نداشتند که به کاهش سهمیه مجاری عرضه یا قطع سهمیه آنها اقدام شد که این طرح نیز از نیمه دوم سال 90 به مرحله اجرا درآمده است.

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار درباره کاهش حدود چهار میلیون لیتری مصرف نفت‌سفید گفت: در طول سال 90 توزیع نفت‌سفید سیستمی و براساس کالابرگ صورت گرفت که منجر به کاهش حدود چهار میلیون لیتری این فرآورده نفتی شد.

وی تصریح کرد: مصرف نفت سفید در سال 89 حدود 23 میلیون لیتر بود که با اجرای توزیع نفت سفید براساس کالابرگ، مصرف آن در سال 90 به 19 میلیون لیتر کاهش یافت.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار دارای سه ناحیه، 36 جایگاه عرضه سوخت، 129 فروشندگی و بیش از یک هزار مصرف‌کننده عمده سوخت است و 104 واحد صنعتی، چهار نیروگاه، چهار باب تاسیسات گاز مایع و 14 نمایندگی توزیع گاز مایع را زیر پوشش دارد.

کد خبر 189418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =