پرواز رفت و برگشت شرکت هواپیمایی نفت در مسیر تهران ـ آبادان برقرار شد

مدیر فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان از برقراری پرواز شرکت هواپیمایی نفت در مسیر رفت و برگشت تهران - آبادان خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، محمدرضا رضایی گفت: این پرواز روزهای جمعه هر هفته با استفاده از هواپیمای فوکر 100 انجام می شود.

وی با اشاره به ظرفیت این فرودگاه و استقبال از افزایش پرواز در مسیر تهران، افزود: فرودگاه آبادان آماده پذیرش پرواز به همه نقاط کشور است.

مدیر فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان با بیان این که رایزنی با شرکتهای هواپیمایی برای برقراری پرواز در مسیر دوبی نیز در جریان است، اظهار کرد: هم اکنون از این فرودگاه در مسیرهای خارک، تهران، اصفهان، شیراز، کیش، بندرعباس و مشهد پرواز انجام می شود.

به گزارش شانا، شرکت هواپیمایی نفت ایران با داشتن 9 فروند هواپیمای ملکی شامل 4 فروند هواپیمای فوکر 100، چهار فروند هواپیمای فوکر 50 و یک فروند هواپیمای تویین ‌آتر در زمان حاضر در مسیرهای مختلف هوایی کشور خدمات ‌رسانی می کنذ.

آشیانه هواپیماها و کادر پروازی، تشکیلات فنی و مهندسی و تعمیراتی و انبارهای این شرکت در فرودگاه بین المللی اهواز استقرار دارد.

هواپیمایی نفت فعالیت خود را از طریق فرودگاه مسجدسلیمان از سال 1305 آغاز کرد و ابتدا پروازهای هوایی نفت از طریق فرودگاههای مسجد سلیمان، کوت عبدالله اهواز و آبادان انجام می شد و این نشان دهنده قدمت این شرکت است که از سالهای دور نقش مهمی در صنعت نفت ایفا می کند.

نام این شرکت، ابتدا خدمات هوایی مناطق نفتخیز جنوب بود که در سال 1371 به شرکت حمل و نقل هوایی و در سال 1387 به شرکت هواپیمایی نفت تغییر نام داد.

این شرکت از سال 1383  خصوصی شد و صندوق بازنشستگی صنعت نفت سهام آن را خریداری کرد.

کد خبر 222547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =