فروش 10 میلیون لیتر نفت گاز باک پر در مرز پرویز خان کرمانشاه

از ابتدای اجرای طرح فروش باک پر نفت گاز در منطقه کرمانشاه تاکنون، نزدیک به 10 میلیون لیتر این فرآورده درجایگاه مرزی این منطقه عرضه شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمانشاه به خبرنگار شانا، گفت:با اجرای این طرح از 16 مهرماه در جایگاه مرزی پرویزخان 9 میلیون و 610 هزار و 797 هزار ریال نفت گاز با نرخ تعادلی 18 هزار ریال به خودروهای خروجی از این مرز عرضه شده است.

سید رمضان هاشمی میانگین فروش روزانه این فرآورده را از مرز پرویز خان 196 هزار و 139 لیتر اعلام کرد.

وی اظهار کرد: در این بازه زمانی از محل فروش نفت گاز به روش باک پر 126 میلیارد و 186 میلیون و 383 هزار و 825 ریال درآمدزایی و به خزانه دولت واریز شده است.

به گفته هاشمی فروش ریالی این فرآورده از ابتدای اجرای طرح فروش باک پر نفت گاز به طور میانگین دو میلیارد و 575 میلیون و 232 هزار و 322 ریال بوده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمانشاه، تصریح کرد: از شروع اجرای طرح نفت گاز باک پر تاکنون 16هزار و 439 دستگاه نفتکش کنترل باک شده اند که از کنترل 335 دستگاه نفتکش در روز حکایت دارد.

به گزارش شانا، طرح فروش مرزی «باک پر» نفت گاز در کرمانشاه از 16 مهرماه امسال با هدف جلوگیری از قاچاق سوخت در مرز پرویز خان  آغاز شده است.

بر اساس طرح فروش مرزی «باک پر»، نفت گاز تحویلی به خودروهای خروجی (ایرانی و خارجی) از مرز، بر پایه نرخ این فرآورده در شهرهای مرزی عراق (نرخ تعادلی) محاسبه و اعمال می شود.این نرخ شناور است و از سوی کمیته نرخگذاری استان تعیین و اعلام می شود.

عرضه سوخت به شیوه باک پر پیش از این نیز در مرزهای باشماق کردستان،دوغارون خراسان رضوی، تمرچین میاندوآب و پرویزخان کرمانشاه اجرایی شده است.

در طرح "باک پر"خودروهای خروجی از مرز ایران به سمت کشورهای مقصد، باید باک سوخت خود را پر کنند.

مبنای نرخگذاری در این طرح،قیمت گازوییل در نخستین جایگاه سوخت آنسوی مرز ایران است که بوسیله کمیته نرخگذاری استان مربوطه اعلام می شود.
جمع آوری باکهای اضافه و جاسازی شده در خودروهای خروجی از مرز، توجه به استاندارد سازی باک خودروها و الزام به رعایت آن، همچنین جلوگیری از خروج غیرمجاز سوخت، از ویژگیهای مهم اجرای طرح فروش "باک پر" گازوییل است.

به گزارش شانا،فروش نفت گاز "باک پر"در نقاط مرزی دیگری همچون تمرچین در میاندواب و باشماق در استان کردستان اجرایی شده است و از نیمه دوم آذرماه امسال نیز در مناطق اردبیل، آذربایجان شرقی و گیلان اجرایی خواهد شد.

کد خبر 229960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =