افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی فروش سوخت مرزی در منطقه کرمانشاه

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه از افزایش ۱۲۲ درصدی ریالی فروش مرزی فرآورده‌های نفتی منطقه در ۶ ماه نخست امسال خبر داد.

 به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه، پیمان بهرامی در این‌باره افزود: فروش مرزی فرآورده‌های نفتی در ۶ ماه نخست امسال در مرزهای پرویزخان، خسروی، سومار و شیخ صله انجام‌شده که بیشترین فروش در مرز پرویزخان بوده است.

وی با بیان اینکه در نتیجه اقدام‌های مفید در این مرزها بیش از ۳۴ میلیون لیتر (معادل چهار هزار و ۷۰۲ میلیارد ریال) فروش مرزی فرآورده‌های نفتی تحقق یافته است، تشریح کرد: این مقدار ضمن رونق بازارچه‌های مرزی سهم به‌سزایی در کاهش قاچاق و عرضه خارج از شبکه و قوانین تعیینی داشته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه تصریح کرد: ارقام یاد شده در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، از نظر لیتراژ ۱۱۶ درصد و از نظر ریالی ۱۲۲ درصد رشد داشته است.

بهرامی افزود: بیش از ۱۵ میلیون لیتر (معادل ۲ هزار میلیارد ریال) از فروش مرزی مربوط به فروش از طریق کنترل باک وسایل نقلیه خروجی از کشور بوده است.

وی یادآور شد: با راه‌اندازی سیستم دیپ‌دیجیتالی باک کامیون در مرزهای استان، افزون‌بر جلوگیری از قاچاق در مرز، کنترل باک کامیون‌ها تسهیل شده و در حداقل زمان ممکن، کامیون‌های صادراتی در زمینه کنترل و نظارت بر سوخت خروجی از طریق باک بررسی و براساس قیمت شناور مرزی، مابه‌تفاوت نرخ تعادلی مرزی اخذ و به حساب خزانه واریز می‌شود.

براساس این گزارش، روزانه حدود ۷ میلیون لیتر انواع فرآورده‌ نفتی در سطح استان کرمانشاه با ۳۱۰ دستگاه نفتکش فعال جابه‌جا می‌شود.

کد خبر 647643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =