خط لوله بیرجند-سربیشه به شبکه سراسری گاز پیوست

خط لوله 30 اینچ بیرجند-سربیشه در استان خراسان جنوبی به شبکه سراسری گاز کشور پیوست.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی به خبرنگار شانا گفت: اجرای این خط انتقال به قطر 30 اینچ و طول 73 کیلومتر به شرکت گاز استان خراسان جنوبی سپرده شده بود که با اجرا و بهره برداری از آن، ضمن توسعه گازرسانی در مناطق شرق استان، شهرهای مود و سربیشه نیز از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند.

فرشید دشتی در رابطه با دیگر مشخصات خط انتقال گاز بیرجند - سربیشه افزود: علاوه بر اجرای 73 کیلومتر خط انتقال گاز 30 اینچ، هفت ایستگاه شیر انشعاب بین راهی، ایستگاه فرستنده و گیرنده توپک و دو ایستگاه حفاظت کاتدیک با اعتبار بیش از 530 میلیارد ریال نیز اجرا شده است.

وی با بیان این که هم اکنون مراحل تحویل، تحول و تزریق گاز شبکه داخلی شهرهای مود و سربیشه در دست اقدام است، خاطرنشان کرد: بهره برداری رسمی از پروژه خط انتقال گاز، شبکه تغذیه و توزیع گاز این شهرها در برنامه دهه مبارک فجر امسال قرار گرفته است.

به گفته وی، برای گازرسانی به شهرهای مود و سربیشه، 86 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع، دو ایستگاه تقلیل فشار برون شهری، دو ایستگاه تقلیل فشار درون شهری، دو ایستگاه حفاظت کاتدیک، 2600 انشعاب گاز با اعتبار 75 میلیارد ریال اجرا شده است.

کد خبر 231674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =