یک مقام مسئول در سازمان تاکسیرانی شهر تهران، در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان اینکه موضوع از رده خارج کردن تاکسیهای فرسوده تهران از اسفند ماه سال گذشته مجددا آغاز شده است، گفت: متاسفانه موضوع از رده خارج کردن تاکسیهای فرسوده تهران در سال 91 مدتی متوقف شد، اما از اسفند ماه سال 92 مجددا نوسازی این ناوگان آغاز شده است.
وی با بیان اینکه ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت باید به تعهدات خود در رابطه با از رده خارج کردن تاکسیهای فرسوده تهران عمل کند، افزود: به دلیل برخی مشکلات پیش آمده میان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و شرکتهای خودروساز، بسیاری از رانندگان تاکسی نتوانستند خودروی فرسوده خود را در زمان تعیین شده اسقاط کنند.
نوسازی 3200 تاکسی فرسوده
این مقام مسئول در سازمان تاکسیرانی شهر تهران، با اعلام اینکه تا چندی پیش حدود 17 هزار تاکسی فرسوده در تهران تردد میکرد، تصریح کرد: از این 17 هزار تاکسی فرسوده، 3 هزار و 211 دستگاه خودرو نوسازی شده و در اختیار رانندگان قرار گرفته است.
وی در ادامه به موضوع عدم تردد تاکسی پیکان در سال 94 در سطح شهر تهران اشاره کرد و گفت: هم اکنون 6 تا 7 هزار تاکسی پیکان فرسوده در سطح شهر تهران تردد میکند که با تمهیدات در نظر گرفته شده این تعداد تاکسی یا باید از رده خارج شود و یا دیگر امکان سرویس دهی به شهروندان تهرانی را ندارند.
این مقام مسئول افزود: یک دستگاه تاکسی پیکان فرسوده به اندازه 30 دستگاه خودروی یورو4 آلایندگی تولید میکند، بنابراین میتوان گفت با از رده خارج کردن یک دستگاه تاکسی پیکان، 30 خودرو میتواند در شهر تردد کند.
وی به مشکلات پیش آمده بین ایران خودرو و ستاد حمل و نقل و سوخت اشاره و تصریح کرد: در صورتی که این مشکلات مرتفع نشود ما میتوانیم از محصولات سایپا که دارای استاندارد یورو4 و 5 هستند برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی تهران استفاده کنیم.
این مقام مسئول عنوان کرد: براساس مصوبه 14 دیماه امسال شورای ترافیک شهر تهران، قرار است خودروهای دارای استاندارد یورو5 که مصرف سوخت پایینی نیز دارند به عنوان تاکسی مورد استفاده قرار گیرند.
نظر شما