انتقال 11.5 میلیارد لیتر فرآورده نفتی  از مرکز انتقال نفت شهید بهشتی به تهران

انتقال انواع فرآورده نفتی مرکز انتقال نفت شهید بهشتی اصفهان در سال گذشته به حدود 11.5 میلیارد لیتر رسید.

به گزارش خبرنگار شانا، رئیس مرکز انتقال نفت شماره 7 منطقه اصفهان (شهید بهشتی) گفت: این مقدار فرآورده نفتی از طریق خط لوله 18 اینچ به طول 371 کیلومتر، فرآورده های بنزین موتور، بنزین سوپر، بنزین یورو4 و سوخت هوایی، همچنین نفت سفید،را به تهران منتقل کرده است

سید حشمت اله امیری افزود: این مرکز انتقال نفت،وظیفه رسید و ارسال فرآورده های نفتی و نفت خام را به نقاط مختلف کشور بر عهده دارد.

وی اظهار کرد: این مرکز دارای پنج دستگاه الکتروموتور با قدرت اسمی 17 هزار 330 اسب بخار ، همچنین و سه دستگاه مخزن تعادلی نفت خام با ظرفیت در مجموع  دو میلیون و 280 هزار بشکه است.

امیری با اشاره به این که بزرگترین مخزن تعادلی کشور در این مرکز انتقال نفت وجود دارد، تصریح کرد: این مخزن با عنوان " T3 "ظرفیت ذخیره سازی یک میلیون و 330 هزار بشکه نفت را دارد.

وی با تاکید بر این که فرآیند دریافت و ارسال نفت خام و فرآورده نفتی از سوی واحد کنترل کیفی این مرکز پایش می شود، تصریح کرد: انجام کلیه آزمایش روغنهای استفاده شده در تمام توربینهای مناطق دراین آزمایشگاه این مرکز انتقال نفت آزمایش می شوند.

رئیس  مرکز انتقال نفت شهید بهشتی، به فعالیت7 رشته خط لوله سراسری از این مرکز اشاره کرد و تصریح کرد: 32 اینچ سراسری مارون ـ اصفهان به طول 449 کیلومتر با ظرفیت 550 هزار بشکه، 16 و 20 اینچ فرآورده به ظرفیت 100 هزار و 200 هزار بشکه در روز، 24 و 18 اینچ به ظرفیت 240 هزار و 120 هزار بشکه و دو خط GP4 (سوخت حت ) و سوخت هواپیما (ATK) مجموعه خطوطی هستند که از در این مرکز فعال هستند.

به گفته امیری مرکز انتقال نفت شهید بهشتی اصفهان یکی از مهمترین مراکز انتقال نفت کشور است که در ارتفاع 1700 متری از سطح دریا قرار دارد.

این مرکز در زمینی به وسعت 44 هکتار و در 10 کیلومتری شهر اصفهان،جنب پالایشگاه نفت اصفهان احداث شده است.



کد خبر 238523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =