صرفه جویی 13 میلیارد ریالی در آزمایشگاه خطوط لوله منطقه تهران

17 هزار آزمایش انجام شده در آزمایشگاه کنترل کیفیت شرکت خطوط لوله منطقه تهران در سال گذشته، بیش از 13 میلیارد و 500 ریال صرفه جویی ایجاد کرده است.

مسئول آزمایشگاه خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران در بیستمین نمایشگاه نفت،گاز، پتروشیمی،گفت: این آزمایشها با هدف کنترل کیفیت، پیشگیری از هزینه های جانبی، حصول اطمینان از عملکرد تجهیزات دوار انجام شده است.

علی دانش دوست افزود: کنترل کیفیت، مجموعه ای است که پایش مواد و فرآورده های نفتی دریافتی و انتقالی را به منظور حصول اطمینان از انطباق با استانداردهای موجود، کنترل و نظارت بر دریافت تلاقی از طریق خطوط لوله،تلاش در به حداقل رساندن فرآورده نامنطبق، همچنین حصول اطمینان از خروج فرآورده مطابق استاندارد تا تحویل به مبادی مصرف و تأیید قابلیت مصرف آنها همراه با نظارت مستمر به منظور جلوگیری از آلودگی فرآورده ها را عهده دار است.

وی یادآوری کرد: مسئولیت آزمایش و پایش کیفیت روغن توربین، الکتروپمپها و دیگر تجهیزات دوار پنج منطقه شمالی شرکت،طبق برنامه ای زمان بندی شده به آزمایشگاه کنترل کیفیت منطقه تهران واگذار شده است.

دانش دوست تصریح کرد:سال گذشته 17 هزار و 10 مورد آزمایش انجام شده که 15 هزار و 987 مورد مربوط به آزمایش فرآورده های نفتی و 1023 مورد مربوط به آزمایش روغنهای صنعتی بوده است.

مسئول آزمایشگاه منطقه تهران با بیان این که تعیین وزن مخصوص، رنگ، نقطه اشتعال، تقطیر، عدد اکتان از جمله آزمایشهای فرآورده های نفتی است، افزود: همچنین ویسکوزیته، نقطه ریزش و انجماد، پایداری اکسیداسیونی، اسیدیته، کف، جداپذیری از آب، ذرات معلق، محافظت از زنگ زدگی و خوردگی مس از جمله آزمایشهای مربوط به روغنهای صنعتی است که در آزمایشگاه این منطقه انجام می شود.

کد خبر 240067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =