صرفه‌جویی ۱۳۵ میلیارد ریالی در خطوط لوله و مخابرات منطقه تهران

رئیس مرکز انتقال نفت و آزمایشگاه کنترل کیفیت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران از صرفه‌جویی ۱۳۵ میلیارد ریالی در این منطقه با انجام آزمایش فرآورده‌های نفتی و روغن‌های صنعتی خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه تهران، سعید وفایی‌زاده با اشاره به اینکه آزمایش‌های نفتی، مجموعه‌ای از آزمون‌ها و تجزیه ‌و تحلیل‌هایی هستند که در صنعت نفت به‌منظور بررسی و ارزیابی ویژگی‌ها، کیفیت و وضعیت نفت و مشتقات آن انجام می‌شوند، افزود: این آزمایش‌ها به‌منظور اندازه‌گیری و تحلیل مختلف ویژگی‌های فیزیکی، شیمیایی و مکانیکی مواد نفتی و فرآورده‌های آن مانند بنزین، گازوئیل، نفت سفید، نفت‌گاز یورو ۴ استفاده می‌شوند و نقشی حیاتی در تضمین کیفیت و انطباق فرآورده‌های نفتی با استانداردهای تعیین‌شده ایفا می‌کنند.

وی تصریح کرد: آزمایشگاه منطقه تهران افزون بر انجام موارد یادشده، آزمایش‌های کنترل کیفیت روغن‌های صنعتی ماشین‌آلات دوار این مجموعه و ۶ منطقه از مناطق دوازده‌گانه را مطابق استانداردهای روز دنیا و ASTM به‌عهده دارد و ارزیابی مناطق دیگر با منطقه اصفهان است.

رئیس مرکز انتقال نفت و آزمایشگاه کنترل کیفیت منطقه تهران گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۴۸ هزار آزمایش در منطقه تهران انجام و در بخش فرآورده‌های نفتی بیش از ۴۷ هزار و در حوزه روغن‌های صنعتی ۸۹۵ مورد فعالیت آزمایشی اجرا شد.

وفایی‌زاده ادامه داد: خوشبختانه در این حوزه ۱۳۵ میلیارد ریال صرفه اقتصادی به‌دست آمد که ۱۳۲ میلیارد در حوزه فرآورده‌های نفتی و نزدیک به ۳ میلیارد ریال در آزمایش روغن‌های صنعتی حاصل شد.

وی تأکید کرد: اعداد و ارقام ارائه‌شده مطابق با تعرفه‌های سال ۱۴۰۲ بوده و هزینه‌های جدید، نرخ صرفه اقتصادی را به‌طور خیره‌کننده‌ای افزایش خواهد داد.

رئیس مرکز انتقال نفت و آزمایشگاه کنترل کیفیت منطقه تهران با بیان اینکه کنترل کیفیت مواد نفتی از مهم‌ترین شاخصه‌های ایمنی و همین‌طور بهره‌وری فرآیندهای صنعتی است، گفت: با توجه به اینکه این مواد در سطوح مختلفی از صنایع و زندگی انسان‌ها کاربرد دارند از این رو زمینه‌های فعالیت و نقش خدمات یک آزمایشگاه نفتی را بسیار پررنگ می‌سازد.

وفایی‌زاده تضمین کیفیت مواد نفتی، ایمنی، عملکرد و تطابق با مقررات و استانداردهای لازم را از جمله اهداف فعالیت آزمایشگاه کنترل کیفی فرآورده‌های نفتی دانست و  و یادآور شد: این اقدام مهم، به حفظ سلامت و ایمنی مصرف‌کنندگان سوخت و همچنین عملکرد مطلوب در حفاظت از محیط زیست کمک می‌کند، ضمن آن که با شناسایی و رفع عیوب در فرآیند انتقال، می‌توان از هدررفت مواد اولیه و انرژی جلوگیری و در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی کرد.

کد خبر 643771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =