همکاری ایران و عراق در حوزه صنایع و انرژی توسعه می یابد

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در دومین روز از سفر خود به بغداد، پیش از ظهر امروز (پنجشنبه، 29 اسفندماه) با سید عمار حکیم، رهبر مجلس اعلای اسلامی عراق دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، در این دیدار که در محل اقامت رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق برگزار شد، دو طرف در زمینه مناسبات دو جانبه ایران و عراق، تحولات منطقه ای، شرائط پس از اجرایی شدن برجام و تاثیرات آن برای همکاریهای دو کشور گفتگو کردند.
 
محمد رضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران دراین دیدار گفت: زمینه های همکاری به ویژه در بخشهای انرژی و صنعت بین دو کشور متنوع است.
 
وی به تجربیات ایران در بخشهای مختلف اقتصادی و توسعه ای اشاره کرد و ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد تا این تجربیات را در اختیار عراق قرار دهد و در بحث انرژی و صنعت به کشور عراق کمک کند.
 
سید عمار حکیم نیز با استقبال از سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران به عراق ابراز امیدواری کرد که این سفر دستاوردهای مثبتی برای دو کشور در زمینه همکاریهای دوطرف به همراه داشته باشد.
 
وی به تغییر محسوس شرائط منطقه ای و جهانی بعد از اجرایی شدن توافق هسته ای اشاره کرد و گفت: ما که از بیرون ناظر روند مذاکرات ایران با کشورهای غربی بودیم شاهد تحولات بزرگی هستیم که در آن، ایران روز به روز قوی تر می شود.
 
بر پایه این گزارش، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران روز چهارشنبه در قالب هیئتی برای افتتاح دومین نمایشگاه اختصاصی ایران وارد بغداد شد.
 
نعمت زاده در این سفر یادداشت تفاهم همکاری با وزارت بازرگانی عراق برای تامین مواد غدایی اساسی مردم این کشور به ویژه تامین روغن نباتی مصرفی امضا کرد.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان روز گذشته از کارخانه مونتاژ خودروهای ایرانی در منطقه 'اسکندریه' در جنوب بغداد بازدید و خط مونتاژ خودروهای وانتی 'آریسان' را افتتاح کرد. 
کد خبر 255397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =