گسترش سرمایه گذاری مشترک ایران و عراق در حوزه صنایع

وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر عراق طی دیداری بر تعمیق روابط دوجانبه در حوزه های صنعتی، تجاری و بازرگانی و سرمایه گذاریهای مشترک تاکید کردند.

به گزارش شانا به نقل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، در دیدار محمدرضا نعمت زاده با حیدرالعبادی، طرفین در خصوص گسترش همکاریهای اقتصادی بحث و تبادل نظر کردند، همچنین در این دیدار چگونگی سرمایه گذاریهای مشترک و راه های افزایش مبادلات تجاری مورد بررسی قرار گرفت و طرفین بر ضرورت گسترش هرچه بیشتر این مناسبات تاکید کردند.

نعمت زاده در این دیدار با اشاره به تجربیات ایران در بحث توسعه صنعتی، آمادگی کشورمان را برای کمک به دولت عراق و نیز سرمایه گذاریهای مشترک، اعلام کرد.

وی گفت: دولت عراق اخیرا تمرکز خود را بر تولید و توسعه واحدهای صنعتی قرار داده است، بطوری که کارشناسان اقتصادی این کشور از آن به عنوان ورود به مرحله صنعتی شدن عراق یاد می کنند، عراق درحال حاضر بزرگترین وارد کننده منطقه بشمار می آید که تنها محصول صادراتی آن نفت است، اما کاهش جهانی قیمت نفت در ماه های اخیر، اقتصاد عراق را دچار بحران کرده است.

بر پایه این گزارش، نخست وزیر عراق در این دیدار بر حمایت ایران از کشورش در ارتقای صنایع عراق تقدیر کرد و همچنین درباره مشارکت ایران در زمینه توسعه صنایع این کشور بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر 255410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =