سرمایه گذاری و فاینانس، رویکرد جدید وزارت صنعت با شرکتهای خارجی است

سرمایه گذاری و فاینانس خارجی رویکرد تازه ای است که وزارت صنعت، معدن و تجارت در مذاکرات خود با شرکتهای خارجی دنبال می‌کند که خوشبختانه شرکتهای خارجی نیز درک روشنی از این رویکرد ایران دارند.

به گزارش شانا، محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت، با تاکید بر ادامه همکاری با کشورهایی که در دوران تحریم با ایران تعامل داشتند، گفت: گرچه در دوران تحریم رقابتها محدود بود، اما در شرائط جدید پس از اجرایی شدن توافقنامه هسته‌ای، قطعا رقابت پذیری، توسعه بیشتری می یابد.

وی، راهبرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در پسابرجام را در دو محور مهم ارزیابی کرد و افزود: همکاریهای جدید، با اولویت سرمایه گذاری مشترک است و در عین حال به دنبال نوسازی صنایع کشور با تکیه بر نوآوریها و فناور های جدید دنیا هستیم.

نعمت زاده ادامه داد: سرمایه گذاری و فاینانس خارجی رویکرد جدیدی است که این وزارتخانه در مذاکرات خود با شرکتهای خارجی دنبال می‌کند و خوشبختانه شرکتهای خارجی نیز درک روشنی از این رویکرد ایران دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، صادرات و سرمایه گذاری را رویکرد دیگر این وزارتخانه دانست و گفت: در این خصوص با بسیاری از شرکتها به توافقهای نهایی رسیده‌ایم و آنهایی هم که در مرحله مذاکره هستند متعهد خواهند شد تا بخشی از تولیدات خود را به خارج از کشور و از طریق شبکه صادرات خود، آنرا صادر کنند.

وی با ابراز خرسندی نسبت به روند امور بعد از اجرایی شدن توافق هسته‌ای، افزود: هرچند مدت کوتاهی از دوران پسابرجام می‌گذرد، اما برخی از مذاکرات منجر به عقد قرارداد سرمایه گذاری مشترک شده و بخشی در مرحله مذاکره است.

نعمت زاده عنوان کرد: صنعت خودرو سازی با سرمایه گذاری مشترک پنجاه - پنجاه، تجهیزات نفتی و تجهیزات ریلی مانند ساخت واگن و لوکوموتیو از پروژه‌های سرمایه گذاری مشترکی هستند که به عقد قرارداد انجامیده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به آغاز مذاکرات با شرکت بزرگ دایملر بنز آلمان اشاره کرد و گفت: مذاکرات با این شرکت بزرگ منجر به عقد قرارداد سرمایه گذاری مشترک در زمینه تولید موتور و همچنین کامیون و اتوبوس شده است.

وی تاکید کرد: عمده این قراردادها بین بخش خصوصی ایران با شرکتهای خارجی بسته شده و وزارت صنعت، معدن و تجارت بیشتر نقش نظارتی و هدایت و کمک به پیشبرد مذاکرات را برعهده دارد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، نعمت زاده درباره شرکتهای آمریکایی نیز تصریح کرد: شرکتهایی که صرفا در داخل آمریکا هستند هنوز با محدودیتهایی در تعامل با ایران روبرو هستند، اما شرکتهایی که در خارج از آمریکا شعبه و فعالیت دارند، مذاکرات خود را از طریق نمایندگیهای خود با ما آغاز کرده‌اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، افزود: شرکتهای آمریکایی که با آنها مذاکره می‌کنیم جزو شرکتهای پیشرفته و شناخته شده آمریکایی هستند که در اروپا نمایندگی و فعالیت تولیدی دارند.

کد خبر 255416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =