گسترش همکاریهای ایران و عمان در حوزه انرژی

رئیس جمهوری همکاری در حوزه انرژی را یکی از زمینه های بالقوه برای همکاری ایران و عمان دانست و گفت: باید با شناسایی امکانات و ظرفیتهای دو کشور، آنها را در مسیر توسعه همکاریها و رفاه دو ملت بکار گرفت.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (یکشنبه، دوم اسفندماه) در دیدار با یوسف بن علوی، وزیر امورخارجه عمان گفت: روابط ایران و عمان که بر پایه دوستی، برادری و اعتماد متقابل بنا شده است، روابط نمونه و مثال زدنی در منطقه است و تهران از توسعه و تعمیق همکاریهای اقتصادی با مسقط استقبال می‌کند.

وی با اشاره به سیاستهای عمان در مسیر تقویت ثبات و صلح منطقه و نیز قدردانی از مواضع و همکاری این کشور همسایه در روند پرونده هسته‌ای افزود: ضروری است دو کشور از فرصتهای فراهم شده در فضای پسابرجام، بیش از پیش برای تقویت همکاریهای مشترک بویژه در حوزه های اقتصادی استفاده کنند.

رئیس جمهوری، همکاری در حوزه انرژی را یکی از زمینه های فراوان و بالقوه برای همکاری دو کشور دانست و تصریح کرد: باید با شناسایی امکانات و ظرفیتهای دو کشور، آنها را در مسیر توسعه همکاریها و رفاه دو ملت ایران و عمان بکار گرفت.

روحانی با اشاره به فرصتهای سرمایه گذاری در بنادر و سواحل دریای عمان، افزود: بخشهای خصوصی دو کشور  می‌توانند در حوزه های بنادر، هواپیمایی، راه‎آهن و بانکی همکاریهای خود را گسترش دهند.

رئیس جمهوری از آمادگی ایران در زمینه ایجاد تسهیلات برای سرمایه گذاران و بازرگانان عمانی خبر داد و تصریح کرد: تسهیل تردد بازرگان ایرانی و ایجاد بسترهای لازم برای فعالیت و همکاری بخش خصوصی دو کشور نیز در این عرصه ضروری است.

وزیر امورخارجه عمان نیز در این دیدار با تاکید بر این که مسقط مصمم است در همه عرصه ها سطح همکاریهای خود با تهران را گسترش و تعمیق بخشد، گفت: امکانات و توانمندیهای اقتصادی ایران و عمان می‌تواند در مسیر بهبود بیش از پیش روابط دو کشور قرار گیرد.

یوسف بن علوی، با تشریح برنامه ها و طرحهای راهبردی اقتصادی کشورش، تاکید کرد: عمان با اعطای تسهیلاتی ویژه به بازرگانان ایرانی، از حضور فعال و گسترده آنان استقبال می‌کند.

وی همکاری دو کشور در حوزه انرژی را بسیار با اهمیت برشمرد و افزود: اقتصادهای دو کشور مکمل یکدیگرند و همین موضوع زمینه گسترش همکاریهای مشترک را در جهت منافع دو ملت فراهم کرده است.

کد خبر 255520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =