هیئت بزرگ اقتصادی، تجاری سنگاپور روز جمعه وارد ایران می‌شود

هیئت بزرگ اقتصادی، تجاری متشکل از 67 نفر از فدراسیون تجارت سنگاپور پس از اجرای برجام و لغو تحریمها، روز جمعه وارد تهران می‌شود تا مذاکراتی برای توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری دو جانبه با مقامهای کشورمان انجام دهد.

به گزارش شانا، جواد انصاری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سنگاپور، به سفر هیئت بزرگ اقتصادی سنگاپور به ایران اشاره کرد و گفت: وزیر صنعت و تجارت سنگاپور در سفر به تهران با علی طیب نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان مذاکره و دو طرف موافقتنامه تشویق و حمایت از سرمایه گذاری را امضا می‌کنند.

وی افزود: وزیر صنعت و تجارت سنگاپور همچنین مذاکراتی در تهران با محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهد و در نشست تجار و بازرگانان دو کشور در اتاق بازرگانی ایران و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) شرکت می‌کند.

سفیر کشورمان در سنگاپور در خصوص بخشهای مختلف هیئت فدراسیون تجارت این دولت ـ شهر که رهسپار ایران می‌شود، گفت: این شرکتها در زمینه فناوری اطلاعات، هتل سازی، حمل و نقل، داروسازی و برخی ظرفیتهای شاخص و مورد علاقه دو کشور در تهران مذاکره و در قالب شش گروه کاری از دهها شرکت بزرگ ایرانی دیدار و وارد مذاکره می‌شوند.

گزارش خبرنگار ایرنا حاکی است: به گفته انصاری، با اجرای برجام ، تحریمهای بانکی سنگاپور برداشته شد و این فرصتی است که می‌تواند به توسعه مناسبات اقتصادی کمک کند.

شایان یادآوری است که با همکاری شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و کشتیرانی خردادماه امسال نیز همایش بزرگی در محل فدراسیون تجارت سنگاپور برگزار شد.

بیش از 30 تن از مدیران شرکتهای نفت، گاز و پتروشیمی سنگاپور نیز روز یکشنبه آینده از تاسیسات بندری و نفت و پتروشیمی بندرعباس بازدید می‌کنند تا زمینه همکاریهای دو حانبه و سرمایه گذاری را در این بخشها در دوران پسابرجام  بیشتر مورد بررسی قرار دهند.

کد خبر 255736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =