تاکید بر اجرای سند توسعه دانش‌بنیان انرژیهای تجدیدپذیر

دبیر ستاد توسعه فناوریهای انرژیهای تجدیدپذیر معاونت علمی گفت: اجرای سند توسعه دانش بنیان انرژیهای تجدید پذیر، نیازمند همکاری همه دستگاههاست.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، سیروس وطنخواه گفت: مدیریت اجرای سند توسعه دانش بنیان انرژیهای تجدیدپذیر، نیازمند همکاری همه دستگاهها بوده و اگر این همکاری میسر نشود به یک چالش بدل می‌شود.

وی افزود: مدیریت اجرایی سازی سند توسعه دانش بنیان انرژیهای تجدیدپذیر و ابعاد برنامه‌ریزی، هماهنگی و تقسیم کار دستگاهی و پایش و نظارت بر عهده ستاد توسعه فناوری انرژیهای تجدیدپذیر معاونت علمی گذاشته شده و ستاد در این زمینه بحثهای متعددی را با دستگاههای مرتبط شروع

کرده است.

وطنخواه با بیان این که توسعه بخش انرژیهای تجدیدپذیر با همکاری دولت، صنعت، دانشگاه و جامعه مدنی امکانپذیر است، تصریح کرد: سند ملی توسعه دانش بنیان انرژیهای تجدیدپذیر، یک سند ملی و سنبل همکاری بخش دولتی و خصوصی است.

دبیر ستاد توسعه فناوریهای انرژیهای تجدیدپذیر معاونت علمی عنوان کرد: مدیریت اجرایی کردن این سند به ستاد توسعه فناوری انرژیهای تجدیدپذیر معاونت علمی واگذار شده و در بندهای این سند کارکردهای این ستاد بیان شده و به هیچ وجه در عرصه پژوهش وارد نمی‌شود و فقط عملکرد سیاستگذاری دارد.

وی گفت: بخشهای اجرایی باید به اجرای خود بپردازند، همه اعضایی که در ستاد اعم از وزارت نفت، وزارت نیرو و مواردی از این قبیل مشخص شده‌اند مقرر شده بار اصلی اجرای این سند را به دوش کشند.

وطنخواه افزود: ستاد توسعه فناوری انرژیهای تجدیدپذیر معاونت علمی برنامه‌ریزی و تقسیم کار می‌کند و سامانه رصد درباره کمبودها و نیازهای سازمانها را ایجاد خواهد کرد.

دبیر ستاد توسعه فناوریهای انرژیهای تجدیدپذیر معاونت علمی تاکید کرد: در همه دنیا سیاستها در طول هم قرار دارند، اگر سهم انرژی تجدیدپذیر در سند انرژی کشور مشخص نباشد بسیاری از کارها محقق نخواهد شد، اگر فضای کسب و کار کشور و اقتصاد این بخش، اقتصاد مناسب نباشد توسعه فناوری انرژیهای تجدیدپذیر محقق نخواهد شد.

وی با بیان این که اگر اقتصاد و بازار در این حوزه جذابیت کافی نداشته باشد، انرژیهای تجدیدپذیر رشد نخواهد کرد، افزود: خوشبختانه به تازگی در وزارت نیرو آئین‌نامه اجرایی ماده 61 توسط دولت ابلاغ شده که اگر تولید کننده انرژیهای تجدیدپذیر که از فناوری داخلی استفاده کنند 30 درصد از حمایت تشویقی بهره‌مند خواهند شد و این موضوع می‌تواند توسعه انرژیهای تجدیدپذیر را در کشور محقق کند.

وطنخواه تصریح کرد: ایجاد بازار برای این صنعت ضروری است و نمی‌تواند محدود به مرزهای ما باشد، باید از مرزها فراتر رود، اما این توسعه نیاز به زیرساختهایی دارد، یکی از زیرساختهایی که برای تحقق این سند لازم است تبیین ضرورت انرژی تجدیدپذیر به مسئولان و سیاست گذاران کشور است.

کد خبر 256194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =