انتشار گازهای گلخانه‌ای در ایران 12 درصد کاهش می یابد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی دولت و همکاری مردم بتوانیم انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا سال 2030 کاهش دهیم زیرا این موضوع سبب رونق و دگرگونی اقتصادی و اجتماعی می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، معصومه ابتکار، دیروز (جمعه، 14 اسفندماه) در نشست هم اندیشی مسئولیت اجتماعی بنگاههای کشور، گفت: مسئله محیط زیست و پایداری توسعه، امروزه به موضوعی جهانی و بشری بدل شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به این که در سال 2015 دو واقعه مهم روی داد، افزود: یکی از این موارد تدوین اهداف توسعه پایدار از سال 2015 تا 2030 بود که بر این اساس کشورهای جهان بر پایداری توسعه مسائل برداشتی، اشتغال و غیره توافق کردند.

وی تصریح کرد: بحث دوم مقابله با تغییر اقلیم و گرم شدن زمین بوده است که در همین جهت 195 کشور در جهان با یکدیگر متحد شدند تا کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را بر عهده گیرند.

ابتکار با بیان این که تاکنون در جهان شاهد افزایش هشتاد و پنج صدم درجه دما بوده‌ایم، عنوان کرد: همچنین در ایران افزایش یک و نیم درجه‌ای دما را تجربه کرده‌ایم که این میزان تا سال آینده تا 2 درجه نیز افزایش پیدا می‌کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به این که تغییر اقلیم و بحران آب در ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند، گفت: سیاست کلی نظام که توسط مقام معظم رهبری در 15 بند ابلاغ شد و در سیاستهای دولت یازدهم و برنامه ششم توسعه این سیاستها مطرح شده و جهتگیری ویژه‌ای در خصوص محیط زیست داشته است.

وی با بیان این که زیرساختهای خوبی در حوزه محیط زیست داریم افزود: در میان همه آحاد جامعه این آگاهی که موضوع محیط زیست بخشی از مسئولیت اجتماعی آحاد جامعه و بنگاههای جامعه اعم از دولت و افراد فعال در این عرصه است شکل گرفت.

بهبود شرائط صندوق ملی محیط زیست پس اجرای برجام

ابتکار در ادامه با بیان این که صندوق ملی محیط زیست در شرائط پس از برجام در وضع خوبی به سر می‌برد تصریح کرد: در نظر داریم شرائط را به سوی استانداردهای محیط زیست و فناوریهای سبز سوق دهیم، همچنین با توجه به فشارهای زیادی که هم اکنون کره زمین تحمل می‌کند باید به گونه‌ای عمل کنیم تا تولید گازهای گلخانه‌ای کاهش یابد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: تا سال 2030، شاهد کاهش 12 درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای هستیم که بخشی از این کار جزو مسئولیت اجتماعی بنگاهها به حساب می‌آید.

وی گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی دولت و همکاری مردم بتوانیم این رویکرد را در برنامه ششم توسعه دنبال کنیم، زیرا این موضوع سبب رونق و دگرگونی اقتصادی و اجتماعی می‌شود.

کد خبر 256242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =