۲۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵
  • کد خبر: 258328
ایران به تامین انرژی ترکیه متعهد است

جمهوری اسلامی ایران به ترکیه اطمینان داد که می تواند امنیت انرژی این کشور را در زمینه نفت، گاز، برق و محصولات پتروشیمی تضمین و نیازهایش را تامین کند.

به گزارش شانا، رئیس جمهوری اسلامی ایران در پایان امضای اسناد همکاری میان ایران و آنکارا در جمع خبرنگاران،گفت: توسعه همه جانبه سطح روابط و همکاری میان تهران – آنکارا مورد تاکید مقامهای ارشد دو کشور است.

رئیس جمهوری ایران با اشاره به برگزاری سومین نشست شورای همکاریهای راهبردی تهران و آنکارا،همچنین مذاکرات رسمی خود با رئیس جمهوری ترکیه اظهار کرد: دو کشور مصمم هستند روابط خود را در همه عرصه ها گسترش دهند.

دکتر روحانی اقتصاد های ایران و ترکیه را مکمل یکدیگر خواند و گفت:  دو کشور برای تقویت همکاریهای بانکی و ایجاد خطوط اعتباری همکاری خواهند داشت و تصمیم گرفتیم روابط بانکها را توسعه دهیم و بانکهای ترکیه می توانند شعبه هایی در تهران داشته باشند.

دکتر روحانی اظهار کرد: همکاری بورسهای تهران و استانبول نیز در بازار سرمایه، تحول مثبت و خوبی را میان دو کشور بوجود خواهد آورد.

رئیس جمهوری به موضوع  همکاریهای گمرگی،پنجره واحد و تسهیل عبور و مرور کامیونها در مرزهای دو کشور اشاره کرد و افزود: دو کشور با انتخاب نمایندگانی تام الاختیار ، آنان را مامور کردند که موانع را هر چه سریعتر برطرف کنند تا دوره زمانی توقف کامیونهای دو کشور در گمرک، به حداقل ممکن برسد.

وی در ادامه به همکاریهای تهران – آنکارا در بخش انرژی پرداخت و گفت: جمهوری اسلامی ایران به ترکیه اطمینان داد که می تواند امنیت انرژی این کشور را در زمینه نفت، گاز ، برق و محصولات پتروشیمی تضمین و نیازهایش را تامین کند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه نیز در این نشست مشترک خبری، گفت: ترکیه برای توسعه روابط  با ایران در همه زمینه های سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی، اهتمام دارد. امروز در شورای همکاریهای راهبردی،راههای توسعه شتابان روابط  دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ایران و ترکیه در جهت افزایش سطح همکاریهای همه جانبه اشتراک نظر دارند و با گامهای جدی می توانند سطح همکاریهای خود را به سرعت به رقم 30 میلیارد دلار برسانند.


کد خبر 258328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =