خلق ارزش مشترک یکی از کارکردهای مسئولیت اجتماعی است

مدیر کل امور پژوهش وزارت نفت با بیان این که مسئولیت اجتماعی شرکتها، مبتنی بر ارزشهای اخلاقی است گفت: مسئولیت اجتماعی شرکتها برای جامعه و سرمایه گذاران حامل ارزش پایداراست.

به گزارش خبرنگار شانا، یوسف جوادی نیا، بعدازظهر امروز(سه شنبه، ٢٨ اردیبهشت ماه) به عنوان رئیس پانل "مبانی حقوقی و قانونی مسئولیت اجتماعی صنعت نفت" در همایش «مسئولیت اجتماعی شرکت؛ مسئولیت اجتماعی صنعت نفت» با اشاره به این که مسئولیت اجتماعی شرکتها، مبتنی بر ارزشهای اخلاقی و احترام به کارکنان، جامعه و محیط‌ زیست است، تصریح کرد: حوزه مسئولیت اجتماعی یکی از پویاترین موضوعهایی است که امروزه رهبران شرکتها با آن روبرو هستند. 
 مدیر کل امور پژوهش وزارت نفت افزود: شرائط امروز جهان و فضاهای جدید کسب ‌وکار ایجاب می‌کند تا رهبران و مدیران سازمانها و شرکتهای بزرگ که در بازارهای جهانـی نقش فعال و موثر دارند، همه تلاش خود را متوجه ایجاد و خلق ارزش برای همه ذی‌نفعان خود کنند و نوعی تعادل میان بخشهای اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی کسب‌ وکارشان ایجاد کنند.
 
جوادی نیا با اشاره به این که شرکتها و سازمانها با سرمایه گذاری در حوزه مسئولیت اجتماعی به جامعه و خودشان سود می رسانند اظهار کرد: روابط سودمند متقابل میان شرکت و جامعه بی شک انعکاس دهنده انتظارات ذینفعان و اعتماد و اعتبار شرکت و سازمان است.
 
وی با ییان این مطلب که مدیران شرکتها و سازمانها با درک این موضوع که مسئولیت شان در حوزه مسئولیت اجتماعی فراتر از امور خیریه است تصریح کرد: با آن وجودکه از شرکتها انتظار نوعدوستی  می رود، این به تنهایی انتظارات ذینفعان را در حوزه مسئولیت اجتماعی برآورده نمی کند و بر این اساس تعریف مسئولیت اجتماعی فراتر از انسان دوستی و پیروی از قانون است.
کد خبر 261072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =