نظام بودجه ریزی و برنامه های توسعه باید عملیاتی تدوین شود

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: از سازمان مدیریت و برنامه ریزی انتظار می رود بودجه و برنامه ششم توسعه کشور ار با رویکرد عملیاتی تدوین کند.

به گزارش خبرنگار شانا، کاظم دلخوش در نشست علنی امروز (سه شنبه، یکم تیر ماه) مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس پیش‌بینی بانک جهانی و سایر مراجع بین‌المللی ایران رشد 3.6 درصدی را تجربه خواهد کرد. اکنون رشد هشت درصدی پیش‌بینی شده در برنامه ششم چگونه محقق می شود؟

وی افزود: از قدیم در برنامه ها، احکام آمده، اما اجرایی نشده است و قانون بودجه و برنامه همیشه 40 تا 50 درصد تلفات داشته است.

دلخوش تصریح کرد: درخواست ما از سازمان مدیریت این است که بودجه و برنامه را ازحالت سنتی شدن به سمت عملیاتی شدن ببرد و الزامهای علمی و آماری برای تحقق اهداف را فراهم کند.

دلخوش گفت: همه اقتصادهای پیشرفته با پایداری منابع و کاهش هزینه های خود به توسعه رسیده اند، وقتی ما در سال 75 بودجه کشورمان با 52 هزار میلیارد بسته می شود و در سال 95 به 970 هزار میلیارد می رسد با این وضعیت و رشد حبابی و بادکنکی بودجه به هیچ وجه رشد 8 درصدی محقق نخواهد شد.

وی با بیان این که برای رسیدن به رشد هشت درصدی، 724 هزار میلیارد تومان منابع نیاز داریم، تصریح کرد: ما امروز اگر تعهدات و دیون را حساب کنیم هزار میلیارد تومان می شود در حالی که همین تعهدها را دولت بدهکار است.

کد خبر 263418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =