به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، شهسوار ارغش افزود: کار تعمیر هوز و پلتفرم صادراتى با توجه به زمان محدود براى بارگیرى، جلوگیرى از پرشدن مخازن ذخیره و ایجاد وقفه در صادرات به کمک ظرفیتهاى تعمیراتى شرکت نفت فلات قاره ایران در مناطق عملیاتى ششگانه، بدون صرف هزینه بالا و همزمان تعمیر قایق نجات و تعمیر بدنه در زمان مقرر به پایان رسید.
وی گفت: مراحل انجام تعمیر بدنه و دادههای فنی مربوطه در سه فاز مهندسی، خرید و ساخت و با نظارت و تائید کلاس مربوطه به انجام رسید.
در حادثه برخورد تانکر SOL به پایانه شناور فراورشى کوروش در لایه نفتى پارس جنوبى در تاریخ 23 تیرماه امسال هوز صادراتى (off loading platform)، قایق نجات و بدنه شناور در قسمت Port Side و در حدفاصل یک تا چهار متری از سطح عرشه دچار آسیب شد.
این حجم تعمیرات روی بدنه FPSO که در حالت شناوری قرار دارد، در دریا و بدون توقف تولید نفت، با رعایت استانداردهای کلاس ردهبندی خود و کیفیت بالا در اجرای تعمیرات، بنا به گفتههای نماینده شرکت خارجی کمنظیر بوده است.
نظر شما