به گزارش شانا به نقل از شرکت بهینهسازی مصرف سوخت، ساسان کاظمینژاد در همایش فرصتهای سرمایهگذاری و تامین مالی در حوزه حملونقل ریلی، با ارائه گزارشی، به بررسی ظرفیتهای ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر برای سرمایهگذاری در بخش حملونقل ریلی و چالشهای پیشرو پرداخت و گفت: این ماده قانونی یک فرصت طلایی برای نهادهای دولتی است تا برای پروژههایی که به صرفهجویی انرژی منتهی میشود از سرمایهگذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی استفاده کنند.
وی به وظایف شرکت بهینهسازی مصرف سوخت اشاره کرد و گفت: هدف این شرکت اجرا و حمایت از طرحها و پروژههایی است که به مهار مصرف افسارگسیخته انرژی در کشور و رسیدن به توسعه پایدار و مصرف صحیح منابع انرژی منتج میشود.
کاظمینژاد به اهمیت توسعه حملونقل ریلی در کشور اشاره کرد و افزود: شرکت بهینهسازی مصرف سوخت همسو با ماده 12 قانون رفع موانع تولید، تاکنون اقدام به تعریف 20 میلیارد دلار پروژه بهینهسازی مصرف سوخت در سه حوزه ساختمان، صنعت و حملونقل کرده که از این رقم، 7 میلیارد و 500 میلیون دلار به پروژههای توسعه حملونقل ریلی در بخشهای باربری زیرساخت و مسافربری اختصاص یافته است.
وی در ادامه با ارائه آماری درباره استفاده از سامانه حملونقل ریلی در کشورهای پیشرفته در مقایسه با ایران اظهار کرد: درصد استفاده از حملونقل ریلی برای جابهجایی مسافر و بار در دانمارک 38 درصد، استرالیا 30.8 درصد و آلمان 26.6 درصد است، در حالی که این رقم متاسفانه در کشور ما زیر یک درصد است.
کاظمینژاد تصریح کرد: توسعه حملونقل ریلی و انتقال سفرهای جادهای به ریل افزون بر امنیت و ایمنی بالا و کاهش انتشار گازهای گلخانهای، کاهش مصرف سوخت را به همراه دارد.
نظر شما