به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، سیدامیر موسویفخر گفت: این سامانه که با همکاری مدیریتهای فناوری اطلاعات و ارتباطات و منابع انسانی و مالی شرکت، طراحی و برنامهریزی شد و شکل گرفت از بهمن ماه پارساله بهطور آزمایشی کار خود را آغاز کرد.
وی با اشاره به اینکه سامانه پیشگفته از خردادماه امسال بهطور رسمی عملیاتی شده و پاسخگوی ذینفعان است، افزود: با توجه به تنوع استخدامی و مشاغل در شرکت و تاکید مدیرعامل در زمینه ایجاد سامانهای منسجم، این موضوع در دستور کار قرار گرفت و اجرایی شد.
معاون مدیریت امور مالی شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: از مزیتهای راهاندازی این سامانه برای کارکنان، محاسبه و پرداخت بیمه و مالیات طبق برنامهریزی و بهصورت سیستمی و انجام پرداختیها منطبق بر قرارداد است.
موسویفخر گفت: از دیگر مزیتها میتوان به ثبت سوابق بهطور مدون و جامع، محاسبه افزایش عمومی سالانه، پرداخت پاداش، نفتکارت و دیگر مطالبات پس از تامین اعتبار اشاره داشت.
وی گفت: در سامانه HRM بیمه و مالیات و پرداختیهای تامین اجتماعی براساس سمتها و احکام کارکنان بارگذاری شده و این مزیت در دوران اشتغال و در مراحل بازنشستگی برای کارکنان بسیار بااهمیت است.
موسویفخر افزود: در این زمینه مزایا و پرداختیهای ذینفعان منطبق بر قرارداد و سمت آنان محاسبه شده و قابل اعمال سلیقه نیست، ضمن اینکه فهرست پرداختیها قابل دسترس خواهد بود و افزایش سالانه در زمان قانونی اعمال میشود.
وی مزیتهای کاربست این سامانه برای شرکت را نیز مهم ارزیابی و اظهار کرد: این سامانه در عمل یک بانک اطلاعات جامع برای کارکنان است و سبب آسانسازی برنامهریزیها، هماهنگیها و کنترل میشود.
معاون مدیریت امور مالی شرکت ملی حفاری ایران ادامه داد: مستندات این سامانه در دیگر برنامههای کاربردی شرکت قابل استفاده است و استخدام و انتصابها براساس ساختار تدوین شده و در چارچوب نیازهای سازمان انجام میشود، ضمن اینکه نظارت مالی بر پرداختها را تسهیل میکند.
موسویفخر با این توضیح که شرکت ملی نفت ایران نیز مدتی است درصدد ایجاد چنین سامانهای است، گفت: با توجه به ویژگیهای سامانه جامع دستمزد و مزایای کارکنان ارکان ثالث در ملی حفاری از جمله یکپارچگی، همهجانبه بودن و دیگر مزایای منحصر بهفرد آن، مقرر شد کاربرد این سامانه به عنوان راهکاری عملیاتی به شرکت ملی نفت ایران پیشنهاد شود.
نظر شما