به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، حمید کاویان، مدیرعامل شرکت بهرهبرداری نفت و گاز مارون ضمن قدردانی از تلاشهای مدیریت منابع انسانی این شرکت در راستای کمک به ماموریت و ایفای نقش محوری در تحقق اهداف تولیدی شرکت نفت و گاز مارون، گفت: برای نخستین بار است که یک شرکت با ماهیت تولید نفت و گاز موفق به دریافت این جایزه شده و توانستیم بین ۱۷۴ شرکت کشوری به این مهم دست یابیم که این نتیجه رعایت نسبی استانداردها و رویههای جاری مدیریت منابع انسانی همسو با تعالی سازمان بوده است.
وی افزود: ارزیابی فرآیندهای منابع انسانی و سطح بلوغ آنها موجباتی را فراهم آورده تا بتوانیم فرآیندها و نگرشهای مدیریت منابع انسانی را بهصورت مستمر پایش کنیم و توسعه بخشیم و از مدلهای جدید و متناسب با فرهنگ سازمانی بر مبنای استاندارهای نوین در مدیریت سرمایههای انسانی سازمان بهره بگیریم.
یدالله پیامنی، مدیر منابع انسانی شرکت بهرهبرداری نفت و گاز مارون نیز با بیان اینکه این شرکت برای حضور در این جایزه ملی به دو روش مورد ارزیابی قرار گرفت، اذعان کرد: روش نخست شامل دو بخش ارزیابی براساس توانمندسازها و فرآیندها و تجزیه و تحلیل نگرشهای منابع انسانی با روشهای علمی بهوسیله نرمافزارهای تخصصی بود و در روش دوم، نگرشهای منابع انسانی از طریق پرسشنامه ارزیابی شد که در مجموع ۲۲۹ پرسشنامه تکمیل شده از سوی کارکنان شرکت تجزیه و تحلیل شد.
وی با تاکید بر اینکه اگر نتوان چیزی را اندازه گرفت، نمیتوان آن را کنترل و اگر نتوان چیزی را کنترل کرد، نمیتوان آن را مدیریت کرد، گفت: افزایش بهرهوری و بهبود عملکرد سرمایه انسانی، ریشه در سنجش روایی و پایایی فرآیندها، نگرشها و نتایج دریافتی از عملکرد این سرمایه دارد و این مهم با استفاده از مدل ۳۴۰۰۰ بهطور اثربخشی قابل تحقق است.
نظر شما