به گزارش شانا به نقل از شرکت پالایش نفت تهران، حمید عامریان با اشاره به عملکرد این مجموعه تصریح کرد: در پالایشگاه تهران افزون بر تأکید در تولید محصولات باکیفیت، بهمنظور گسترش سبد محصولات و توسعه بازار اقدامهای مناسبی انجام شده است تا سهم شرکت پالایش نفت تهران در بازار این فرآوردهها افزایش یابد.
وی با تأکید بر شفافسازی در روند قیمتگذاری فرآوردهها اظهار کرد: نحوه قیمتگذاری با هدف دستیابی به رویهای منظم و پایدار بهمنظور تأمین منافع تولیدکننده و مصرفکننده که سرانجام به ایجاد تعادل در زنجیره فرآوردههای نفتی منجر میشود همواره مورد تأکید بوده است. در این روند اعلام قیمت پایه فرآوردههای ویژه نفتی توسط انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت هرماه دو بار و در نخستین روز کاری ابتدا و نیمه هرماه صورت میپذیرد.
رئیس اداره بازاریابی و فروش شرکت پالایش نفت تهران با اشاره به موضوع پاندمی کرونا گفت: از جمله آثار کرونا بر عملکرد پالایشگاه میتوان به کاهش و توقف کارکرد بعضی صنایع پاییندستی در پی کاهش تعاملات بینالمللی، کاهش تقاضای خرید و دریافت محصولات تولیدی پالایشگاه که البته در ابتدای پاندمی این ویروس شیب تندتری را در بر داشت اشاره کرد. در این روند با کاهش تعاملات و در ادامه مشکلات مالی شرکتهای خریدار که تا ورشکستگی و تعطیلی برخی کارخانههای تولیدی پیش رفت منجر به کاهش محدودیت فروش بعضی فرآوردههای شرکت پالایش نفت تهران نیز شد.
عامری افزود: در این شرایط و با توجه به وضع شرکتهای خریدار و برای پشتیبانی از مشتریان در پاندمی کرونا اقدامهایی چون تمدید مهلت تسویه همه فروشهای اعتباری، ابطال قراردادهای برداشتنشده همه خریداران، عدم دریافت جریمه تأخیر تسویه ماه دوم فروشهای اعتباری فروردینماه و اردیبهشتماه پارسال در رأس اجرا قرار گرفت.
وی با اشاره به برنامههای بازاریابی و فروش در این مجموعه تصریح کرد: کنترل برنامههای بازاریابی و فروش از طریق تعریف و محاسبه شاخصهای مختلف در حوزههای فعالیت این واحد انجام میشود، ضمن اینکه آمار و اطلاعات، نحوه اجرا و هرگونه تغییر در فرآیندهای جاری بهمنظور اطمینان از حذف ریسکهای احتمالی با ادارات مرتبط اعم از مدیریت عملیات، مدیریت مالی و اقتصادی، امور پیمانها و حقوقی و... از طریق کارگروههای مختلف همچون کمیته فنی فروش به اشتراک گذاشته میشود.
رئیس اداره بازاریابی و فروش شرکت پالایش نفت تهران درباره فعالیتها برای خدماترسانی به مشتریان توضیح داد: اداره بازاریابی و فروش از طرق مختلفی در جهت حفظ ارزش مشتری فعالیت میکند. در این زمینه اقدامهایی برای تعریف پروژههایی مانند ارتباط آفلاین مشتریان به نرمافزار فروش و تحویل پالایشگاه، ارتباط آنلاین همه ذینفعان با پالایشگاه از طریق سایت برونسازمانی بهمنظور تسهیل فرآیندهای جاری و تسهیل ارائه پیشنهادها، شکایات و... صورت گرفته است.
عامریان در پایان درباره مهمترین برنامههای توسعه و گسترش بازارهای هدف اعلام کرد: تمامی فعالیتهای اداره بازاریابی و فروش با استفاده از راهبردها و ابزارهای مختلف صورت میپذیرد که در نهایت به افزایش سهم بازار منجر میشود. از جمله این اقدامها میتوان به استفاده از توانمندی دانش و تجربیات سازمان در بررسی فروشهای صادراتی و فروشهای پریمیوم، تولید و فروش هگزان، فروش گازهای CO2، نیتروژن، پروپان و بوتان، سنجش منظم سطح رضایت مشتریان و تحلیل نتایج، راهاندازی سامانه بازاریابی و فروش در سایت اینترنتی شرکت بهمنظور ارائه اطلاعات و دریافت نظرها، پیشنهادها و شکایتها و راهاندازی CRM اشاره کرد.
نظر شما