به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانههای نفتی ایران، سیدابراهیم حسینی گفت: این عملیات شامل پایین آوردن و انجام تعمیرات لنگر کشتی نفتکش بود که با تلاش جهادی و همت متخصصان عملیات دریایی پایانه نفتی خارک در کمترین زمان ممکن انجام شد تا تأخیری در روند انجام عملیات صادرات نفت کشور ایجاد نشود.
وی افزود: از نظر عملیاتی این عملیات در نوع خود در مجموعه عملیات دریایی شرکت پایانهها اولین بود و با توجه به اینکه یدککشهای شرکت برای انجام عملیات یدککشی (Towing) طراحی شدهاند و عملیات پایین آوردن و تعمیرات لنگر (Anchor Handling)به شناور چندمنظوره (Utility Boat) و پشتیبان (Suply Bout) با کارآیی ویژه تعمیراتی نیاز دارد، انجام محاسبات تعادل (Stability) و مانور ویژه بهدلیل قرار گرفتن لنگر نفتکش در مکان خاص و ثابت ماندن یدککش در نقطه انحنای نفتکش ضروری بود که این عملیات با استفاده از توانایی بالای عملیاتی فرمانده و کارکنان یدککش شهید بابایی به فرماندهی محمود نوریسلامتی انجام شد.
رئیس پایانه نفتی خارک ادامه داد: انجام مانور با لنگر ۲۰ تنی (وزن اضافه یدککش) در موقعیت خاص آن روی عرشه یدککش، حفظ تعادل شناور، ایستایی در موقعیت خاص زیر لنگر اصلی نفتکش و ثابت ماندن بهمدت ۹ ساعت از چالشهای پیش رو بود.
حسینی تصریح کرد: وزن بالای لنگر نفتکش که برای یدککش، بارهای سنگین (Heavy lift) محسوب میشود، پخش نیروی وزن آن روی عرشه یدککش، جلوگیری از کج و خم شدن بیش از حد یدککش (Excessive List/ trim) و مانور یدککش در حالت نبودن وجود تقسیم وزن برابر، از عملیات مهم فرمانده و خدمه شناور شهید بابایی بوده است.
نظر شما