۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷
  • کد خبر: 640489
گام بلند مناطق نفت‌خیز جنوب در بومی‌سازی تجهیزات

سرپرست مدیریت تدارکات و امور کالای شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از بومی‌سازی ۱۹ هزار قلم تجهیزات و اقلام پرمصرف مورد نیاز شرکت‌های بهره‌بردار و کارخانجات عملیاتی مناطق نفت‌خیز جنوب خبر داد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، علیرضا معصومی با اشاره به شمار اقلام خریداری‌شده در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: مدیریت تدارکات و امور کالا تاکنون ۱۹ هزار قلم از تجهیزات و اقلام پرمصرف مورد نیاز شرکت‌های بهره‌بردار و کارخانجات عملیاتی مناطق نفت‌خیز جنوب را همسو با نگهداشت و افزایش تولید، با توان شرکت‌های دانش‌بنیان و سازنده داخلی بومی‌سازی و از انحصار شرکت‌های خارجی خارج کرده است.

وی افزود: پارسال حدود ۲ هزار و ۶۸۹ قطعه به ارزش ریالی معادل ۸ همت از شرکت‌های درون‌استانی و حدود هزار و ۲۵۸ قطعه به ارزش ۲۴ همت از شرکت‌های برون‌استانی خریداری شد و مجموع اقلام خریداری‌شده حدود ۳ هزار و ۹۴۷ قلم به ارزش ۳۲ همت است.

سرپرست مدیریت تدارکات و امور کالای شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به نوع کالاهای تأمین‌شده تصریح کرد: برخی کالاهای تأمین‌شده از سوی این مدیریت شامل قطعات یدکی مورد نیاز راه‌اندازی و انجام به کار ماشین‌آلات فرایندی مختلف مناطق نفت‌خیز جنوب مانند توربین‌ها، کمپرسور، پمپ، مواد شیمیایی مورد نیاز حفاری و کارخانجات بهره‌برداری، لوله‌های جریانی، ماشین‌آلات ترابری، اقلام درون‌چاهی و سرچاهی، قطعات و تجهیزات ابزار دقیق، برق، انواع فیلتر و کالای عمومی برای کارخانه‌ها و دیگر بخش‌های مناطق است.

معصومی درباره آمار دریافتی انبارهای مدیریت تدارکات و امور کالا در اهواز و آغاجاری ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ آمار دریافتی انبارهای مدیریت تدارکات و امور کالای اهواز حدود ۱۵ هزار و ۱۴۰ قطعه کالا به ارزش وزنی ۱۴۸ هزار و ۲۱۱ تن بوده است و آمار انبارهای آغاجاری نیز به حدود ۵ هزار و ۴۳۹ قطعه، به ارزش وزنی ۳۰ هزار و ۹۲۹ تن می‌رسد. آمار ارسالی از انبارها در اهواز ۱۹ هزار و ۹۴۰ قطعه و آغاجاری ۳۷ هزار و ۲۹۸ قطعه است.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی اقلام تأمین‌شده در سال ۱۴۰۲ تقریباً معادل سه برابر سال ۱۴۰۱ بوده است، گفت: مدیریت تدارکات و امور کالا طی امسال تأمین همه قطعات حیاتی و مهم را در دستور کار دارد تا ضمن کنترل موجودی انبارها، از بروز مشکلاتی مانند کمبود تجهیزات و قطعات برای شرکت جلوگیری کند.

سرپرست مدیریت تدارکات و امور کالای شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به اقدام‌های شاخص و قابل‌ توجه این مدیریت طی سال گذشته تصریح کرد: اخد موافقت گمرک درباره بخشودگی حق توقف کانتینر و کالای ورودی موقت در گمرک به ارزش بالغ بر ۱۲۷ میلیارد تومان، تخصیص و شناسایی تعداد قابل‌ توجهی از اقلام راکد و مازاد پروژه‌ها همسو با ساماندهی وضع انبارهای کالای مناطق نفت‌خیز جنوب جهت استفاده در پروژه‌ها، انتقال موقت انبار لوله و لوله‌جداری اهواز به زمین ۱۷هکتاری کریت‌کمپ، قرارداد خرید لوله‌های درزدار جریانی ۴۲ اینچ با شرکت لوله‌سازی اهواز به ارزش ۳.۷ همت، احداث ۹ سوله به مساحت ۵ هزار متر مربع در انبارهای ناحیه کریت‌کمپ و نیز مجموعه عملیات کالای آغاجاری ازجمله اقدام‌های شاخص این مدیریت در سال ۱۴۰۲ بود.

کد خبر 640489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =