ایران با وجود تحریم‌ها از کشورهای مهم تولیدکننده نفت در منطقه است

سفیر مکزیک در ایران با اشاره به اینکه ایران یکی از کشورهای مهم تولیدکننده نفت در منطقه است، گفت: به‌دنبال راه‌هایی برای گفت‌وگو و همکاری بیشتر با ایران هستیم.

آلخاندرو پوئنته اوردوریکا در حاشیه بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران به خبرنگار شانا گفت: همه می‌دانیم صنعت نفت ایران با تحریم روبه‌روست، تحریم‌ها توسعه صنعت نفت ایران را محدود نکرده است و ایران همچنان یکی از کشورهای مهم تولیدکننده نفت در منطقه است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران تصریح کرد: در این رویداد مهم شرکت می‌کنیم تا ظرفیت‌ها و فرصت‌ها را برای همکاری بیشتر پیگیری کنیم.

سفیر مکزیک در ایران گفت: مکزیک یکی از تولیدکنندگان بزرگ غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) جهان به شمار می‌آید و اکنون در مرحله بازسازی، احیا و توسعه صنعت نفت کشورمان هستیم، بنابراین می‌توانیم راه‌هایی برای گفت‌وگو و همکاری با ایران، به‌ویژه در قالب همکاری‌های اوپک‌پلاس (ائتلاف تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک) پیدا کنیم.

اوردوریکا بیان کرد: مکزیک اکنون عضوی از ائتلاف اوپک‌پلاس است و در همین چارچوب می‌توانیم راه‌هایی برای همکاری‌های مؤثر بیابیم.

به گزارش شانا، در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بخش‌های مختلف ازجمله شرکت‌های بالادست نفت و گاز، اکتشاف و تولید، سازندگان داخلی، صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی گاز، پالایش و پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها، استارتاپ‌ها و دیگر شرکت‌های مرتبط با صنعت نفت حضور دارند.

نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به‌عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین رویداد نفتی ایران، با حمایت و سیاست‌گذاری وزارت نفت، از سوی شرکت ملی نفت ایران برگزار می‌شود و شرکت‌های اصلی وزارت نفت (شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی)، شرکت‌های زیرمجموعه و تابع آن‌ها و دست‌اندرکاران اصلی صنعت نفت، در آن حضور جدی و فعالی دارند.

این رویداد با شعار «صنعت نفت، جهش تولید، بهینه‌سازی فناورانه» روزهای ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 641081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =